فرماندار اصفهان اقدامات پایگاه های سلامت محلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هر پایگاه سلامت محلی، اطلاعات ارزنده ای را در اختیار شبکه های بهداشت و درمان قرار می دهد که در مواقع بحرانی همچون شیوع بیماری کرونا، بسیار کارآمد است.
کد خبر: ۸۳۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 08 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان، با بیان اینکه هدف ما کاهش آسیب های اجتماعی در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: با همکاری بین بخشی و همراهی و مشارکت های مردمی و ارتباط سازنده با نهادها و سازمان های مردم نهاد، گام های مؤثری در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا و تقویت سرمایه اجتماعی برداشته شود.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر درخصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: اقدامات لازم پیرامون تشکیل کمیته اطلاع رسانی و تقویت محتوای این کمیته و همچنین اعتمادسازی مردم انجام گردد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه تاکنون، گام های مثبتی جهت پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا در شهرستان، برداشته شده است، افزود: مجموعه اقدامات متعددی جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام شده که این روند باید باجدیت ادامه یابد.

سیستانی با تأکید بر لزوم تشکیل پویش های مردمی در همه عرصه ها، عنوان کرد: همکاری و مشارکت عمومی مردم در پیشبرد امور و حل مسائل و مشکلات مهم در مواقع بحرانی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه باید شاکله ای اجتماعی با حمایت دولت و یا پویش های مردمی و با استفاده از ظرفیت های موجود در راستای تأمین اهداف مورد نظر در سطح کلانشهر اصفهان، تشکیل گردد، افزود: آموزش و اطلاع رسانی به مردم، ایجاد انگیزه و ترغیب مردم برای همکاری درخصوص این بیماری و ثبت نام در سامانه غربالگری بیماری کرونا، توزیع اقلام و بسته های بهداشتی و معیشتی بین خانواده های بی بضاعت و کم بضاعت و دیگر اقدامات پساکرونایی، از اهم اقداماتی است که با مشارکت این شاکله اجتماعی، صورت می پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار