وحید بغدادی:
به گزارش تابناک سمنان: وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان بابیان اینکه اهداکنندگان خون در استان کاهش‌یافته است، گفت: شیوع ویروس کرونا عامل اصلی این کاهش است.
کد خبر: ۸۳۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 07 April 2020

کرونا، اهدای خون را از یادمان نبرد

وحید بغدادی ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل انتقال خون استان سمنان ضمن بیان اینکه با شیوع کرونا کاهش چشمگیری در آمار اهداکنندگان خون ایجادشده است، اظهار داشت: در حال حاضر ذخایر خونی برای تأمین نیاز استان کافی است.

مدیرکل انتقال خون سمنان با تأکید بر اینکه بیماران تالاسمی و سرطانی در استان نیازمند خون هستند، تصریح کرد: نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و برای تأمین آن نیازمند حضور اهداکنندگان هستیم.

وحید بغدادی با اشاره به نامشخص بودن زمان دقیق مهار و ریشه‌کنی بیماری کرونا افزود: در این شرایط به حضور اهداکنندگان برای تأمین خون و فرآورده‌های خونی موردنیاز بیماران لازم است.

بغدادی بابیان اینکه اصول بهداشتی در تمام پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان رعایت می‌شود، تأکید کرد: یکی از مسائل مهم درزمینه اهدا خون، حضور بانوان است و این در حالی است که به‌طور میانگین تنها پنج درصد بانوان در سطح کشور و استان سمنان در اهدا خون مشارکت می‌کنند.

وی از اجرای پویش #هر_خانه_یک _پایگاه_انتقال_خون در استان سمنان خبر داد و گفت: بانوان با پیوستن به این پویش جهادی و اقدام به اهدای خون در سازمان انتقال خون، به‌عنوان عنصر مهم فرهنگ‌سازی در خانواده موجب انتقال فرهنگ اهدا خون به فرزندان می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار