عضو کمیسیون بهداشت مجلس
ما نیاز داریم برای دو سال آینده مدیریت اقتصادی جدیدی را در داخل کشور به نمایش بگذاریم. تیم اقتصادی دولت در کنار مجلس لازم است که مسیر جدیدی را طراحی کنند. مخصوصا باید در نحوه توزیع کالای اساسی و حمایت از اقشار آسیب پذیر روش‌های دیگری را کار بست.
کد خبر: ۸۳۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 19 May 2019
یک نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر شاهد مشکلات اقتصادی مردم هستیم، روز به روز کالا‌ها مخصوصا کالا‌های اساسی افزایش قیمت پیدا می‌کند و همه این موارد نشان می‌دهد که بسیاری از دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

بهروز بنیادی نماینده کاشمر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیل اعتدال با اشاره به جنگ تحمیلی اقتصادی، گفت: در جنگ تحمیلی اقتصادی مهمترین فاکتوری که به همه ما کمک می‌کند این است که یک صدای واحد از همه کارگزاران نظام اعم از مجلس، دولت، نیرو‌های نظامی و سایر کسانیکه در کشور مسئولیت دارند، باید شنیده و به مردم منعکس شود.

او ادامه داد: در حال حاضر شاهد مشکلات اقتصادی مردم هستیم، روز به روز کالا‌ها مخصوصا کالا‌های اساسی افزایش قیمت پیدا می‌کند و همه این موارد نشان می‌دهد که بسیاری از دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نیاز به همگرایی میان مسئولین نظام داریم، تاکید کرد: نیاز به یک همت والایی در کشور هستیم. هر کسی ممکن است که در بحث سیاسی یک نظر و دیدگاهی داشته باشد، ولی الان بدترین زمان است که خدایی نا کرده کسی بخواهد مسیر دیگری جز وحدت را طی کند و این موضوع به واقع خیانت به کشور است. 

بنیادی با بیان اینکه جنگ اقتصادی تحمیلی همبستگی و کارایی نظام را نشانه رفته است، گفت: باید همه پای کار بیایند و آنچه در توان دارند را برای رفع مشکلات مردم در طبق اخلاص بگذارند. اگر با توجه به روندی که تاکنون طی شده بخواهیم اقدام کنیم قطعا در ماه‌های آینده با نارضایتی بیشتری مواجه خواهیم شد.

او با انتقاد از برخی رانت‌ها در کشور که مانع توسعه اقتصادی است، ادامه داد: رانت مربوط به دیروز و یا امروز نیست بلکه یک روند مفسده‌ای است که در طی چندین دهه در جا‌های مختلف ریشه دوانده است و قطع کردن این ریشه به این سادگی‌ها نیست. با تغییر وزیر و معاون وزیر هم نمی‌توان مانع رانت شد و تنها مسیری که باقی می‌ماند این است که عزم جدید و تصمیم جدیدی در دولت بوحود بیاید.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: قطعا آقای رییس جمهور پشتیبانی مجلس، نیرو‌های مسلح و قوه قضاییه را دارند و می‌توانند با رانت‌ها و فساد‌هایی که در برخی بخش‌ها وجود دارد و ایشان از آن آگاه هستند، برخورد کند. باید عزم جدی و واحدی برای جلوگیری از رانت‌ها وجود داشته باشد که متاسفانه این عزم را نمی‌بینیم.

بنیادی گفت: خیلی‌ها هنوز باور ندارند که مشکلات افتصادی چه مشکلاتی را در جامعه و کشور می‌تواند ایجاد کند و تا زمانیکه این باور در فردی ایجاد نشود، نمیتواند کار خود را به درستی انجام دهد؛ بنابراین باید تمامی کارگزاران مخصوصا سطوح پایین‌تر از نظر تفکر باید آگاه شوند و به آن‌ها آگاهی داده شود که کشور با چه جنگ اقتصادی تحمیلی و مهمی دست و پنجه نرم می‌کند و اگر هر کسی در جایگاه خودش آن وظیفه را در برابر این جنگ اقتصادی تحمیلی را درست انجام دهد قطعا موفق می‌شویم و می‌توانیم مشکلات را مدیریت کنیم. 

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم تغییر در نحوه مدیریت اقتصادی کشور، تاکید کرد: ما نیاز داریم برای دو سال آینده مدیریت اقتصادی جدیدی را در داخل کشور به نمایش بگذاریم. تیم اقتصادی دولت در کنار مجلس لازم است که مسیر جدیدی را طراحی کنند. مخصوصا باید در نحوه توزیع کالای اساسی و حمایت از اقشار آسیب پذیر روش‌های دیگری را کار بست، زیرا که تا روش‌های کنونی تا الان رضایت مندی حاصل نکرده است.

بنیادی به هدف تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف تحریم‌های خارجی این است که موجب اختلافات شدید در درون شود و ما نباید اجازه دهیم که فضای جامعه و مجموعه کارگزار حاکمیت به سمت اختلافات درونی پیش برود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار