کد خبر: ۸۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 26 August 2015

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات استان البرز با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در البرز فعال‌سازی شده است، گفت: این ستاد، شئون مناسبت‌های مذهبی را رصد می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعباس مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه فعال‌سازی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی از جمله اقداماتی است که توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی در سطح استان البرز صورت گرفته، اظهار داشت: با فعال‌سازی این ستاد به نوعی آسیب‌های مختلفی که در هیئت‌های مذهبی به جامعه وارد می‌شود، کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: یکی از آسیب‌هایی که در سنوات اخیر از جمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام جمهوری اسلامی واقع شده، آسیب‌هایی است که از طریق هیئت‌های مذهبی و تشکلات دینی به واسطه مناسبت‌های مذهبی وارد پیکره اجتماع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با تاکید بر اینکه ایجاد دهه‌های ساختگی نظیر دهه مسلمیه و دهه محسنیه از جمله آسیب‌هایی است که می‌توان برشمرد، خاطرنشان کرد: چنین دهه‌هایی در اسلام وجود ندارد و این ایام و مناسبت‌ها صرفا برای تحت‌الشعاع قرار دادن دهه عاشورا به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی البرز، شئون مناسبت‌های مذهبی را رصد می‌کند، تصریح کرد: دستورالعمل این ستاد قابلیت اجرا دارد و کلیه این دستور‌العمل‌ها به هیئت‌های مذهبی ارائه شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعودی یادآور شد: با فعال‌سازی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی بسیاری از آسیب‌ها در هیئت‌های مذهبی و تشکلات دینی جمع‌آوری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار