یادداشت
تاکنون از دلایل تغییر شیوه اطلاع رسانی کرونایی در استان اردبیل (اعلام صرفاً آمار تجمیعی و پرهیز از انتشار تفکیک شهرستانی) اطلاعی در دست نیست...
کد خبر: ۸۳۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 06 April 2020
به گزارش تابناک اردبیل،مهین روح نواز روزنامه نگار و پژوهشگر اجتماعی در یادداشتی در هفته نامه چشم انداز اردبیل نوشت: امروز یکشنبه هفدهم فروردین ماه بنا بر اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،‌ تعداد جانباختگان بر اثر ویروس کرونا در استان اردبیل به 101 نفر افزایش یافت.
 
اخوان اکبری این را هم گفت که در مقایسه با یک روز قبل، تعداد 7 نفر به فوتی‌ها اضافه شده است.
 
بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،‌ در شبانه روز گذشته تعداد ۳۸ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۵۸۸ نفر رسیده است.
 
آنچه که در این زمینه جای تامل دارد،‌ تغییر رویه اطلاع‌رسانی در سطوح ملی و استانی از آمار مبتلایان،‌ بهبود یافتگان و فوتی‌های کووید 19 است،‌ به طوری که وزارت بهداشت چندی پیش دلیل توقف انتشار تفکیکی آمار استانی را ملاحظاتی چون مدیریت سفرهای نوروزی و مقابله با هجوم مردم به استانهای فاقد این بیماری دانست.
 
بررسی روند اطلاع رسانی از شیوع بیماری کووید 19 در استان اردبیل در نزدیک به یک ماه و نیم اخیر بیانگر این است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و ‌فرمانداران در یکی دو هفته آغازین شیوع کرونا در استان،‌ روزانه آمار دقیق و تفکیک شهرستانی از مبتلایان و فوتی‌ها منتشر می‌کردند.
 
مطابق با همین گزارش‌ها بود که مشگین‌شهربه عنوان کانون اصلی این ویروس در استان شناخته شد و حتی فرماندار این شهرستان خواستار اقدامات جدی‌تر برای مبارزه با شیوع بیش از پیش کووید 19 شد.
 
اما چندی است که آمار تفکیک شهرستانی کرونا در استان اردبیل متوقف شده و دانشگاه علوم پزشکی در رویه جدیدی به طور روزانه به آمار کلی از آخرین وضعیت اکتفا می‌کند.
 
بررسی آماری بیماری کرونا در استان اردبیل در یک ماه و نیم اخیر و ثبت عدد 101 مرگ بر اثر این ویروس در استان در هفدهم فروردین و از طرفی تعداد افزون بر 40 بیمار بدحال تحت مراقبت نه تنها نگران کننده است بلکه بیانگر رشد صعودی تلفات این بیماری دارد.
 
تاکنون از دلایل تغییر شیوه اطلاع رسانی کرونایی در استان اردبیل( اعلام صرفاً آمار تجمیعی و پرهیز از انتشار تفکیک شهرستانی) اطلاعی در دست نیست اما به نظر نمی‌رسد توقف ‌انتشار آمار تفکیک شهرستانی، فرایند مدیریت این بیماری را دچار اختلال کند.
 
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
سلام ، پاسخ این نویسنده محترم در مصاحبه دکتر فرزانه رییس بیمارستان امام اردبیل در تاریخ 19/1/99 که ازشبکه خبر سیمای اردبیل پخش شد روشن بیان شده است ، متاسفانه آمار اردبیل شفاف و صادقانه بیان نمی شود و علت را باید در بی برنامه گی و سوئ مدیریت بخش درمان استان در سالهای قبل جستجو کرد شاید بخاطر ترس از هجوم مردم به بیمارستانها و بدنبال آن کمبود تختهای بیمارستانی باشد . ولی به چه قیمت !!!؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار