ایرج کارخایی ؛
به گزارش تابناک سمنان: ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: طرح ساماندهی زباله‌گردها در سمنان برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس به‌طور جد در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۳۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 06 April 2020

کاهش آسیب پذیری راهبرد اصلی طرح جامع پدافند غیرعامل است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ظهر دوشنبه در نشست کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه طرح ساماندهی زباله گردها در سمنان برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس به‌طور جد در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط و شهرداری‌ها با کمک نیروی انتظامی و بهزیستی برای ممانعت این افراد از زباله گردی اقدام‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به شیوع بیماری فصلی تب برفکی در بین برخی از دام‌های سبک و سنگین استان سمنان بیان کرد: با حضور به‌موقع دامپزشکان شیوع این ویروس در استان مهار شد.

ایرج کارخایی با تأکید بر اینکه احتمال انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان وجود ندارد، افزود: اداره کل دامپزشکی استان سمنان به‌صورت مستمر در حال ارزیابی و کنترل بیماری‌های واگیر بین دام و انسان است.

کارهایی اضافه کرد: هرساله با توجه به تغییر فصل، شیوع انواع بیماری مشترک دام و انسان در استان سمنان و دیگر نقاط کشور وجود داشته است که با برنامه‌ریزی‌های اصولی برای جلوگیری از شیوع این ویروس اقدام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم به شایعه‌ها توجه نکنند، تصریح کرد: مصرف اقلام غذایی به‌ویژه گوشت مرغ، لبنیات و گوشت قرمز بر اساس آمار دامپزشکی استان سمنان منعی ندارد و مردم این اقلام غذایی را همانند ماه‌های گذشته مصرف کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا در استان سمنان در تلاش هستند، خاطرنشان کرد: این رویه مثبت باید به‌صورت علمی و کارشناسی ادامه یابد.

کارهایی با اشاره به اینکه تاکنون هشت جلسه کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد که این نشست‌ها، ۷۰ مصوبه داشته است، گفت: مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان سمنان به معنای واقعی، مانور پدافند غیرعامل است و بهترین پدافند در این مقطع برای مقابله و ریشه‌کنی این ویروس منحوس، در خانه ماندن است.

وی یادآور شد: کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در امر دام و طیور، کشاورزی، صنایع غذایی، زراعت، آب آشامیدنی و دیگر موارد، شیوع این ویروس منحوس را زیر نظر دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار