مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از دفع بهداشتی پسماندهای کرونایی بیمارستانها و بی خطرسازی و ویروس‌زدایی این پسماندها خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 06 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،امیر کرمی ، با بیان اینکه بیمارستانهای استان از پیش از شیوع کرونا مجهز به دستگاه‌های بی خطرساز زباله‌های عفونی هستند، گفت: همواره تمام زباله های عفونی توسط این دستگاه ها در بیمارستانها بی‌خطرسازی شده و سپس برای دفع انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: از زمان شیوع این بیماری، حساسیت‌ها برای دفع پسماندهای دو بیمارستان "گلستان" و "فارابی" که محل بستری بیماران کرونایی هستند افزایش یافته و در حال حاضر زباله‌های این دو بیمارستان توسط دستگاه های بی خطرساز، بطور کامل ویروس زدایی و بی خطر شده و سپس برای دفع منتقل می‌شوند.

وی یادآورشد: در دستگاه‌های بی خطرساز حرارت مرطوب وجود دارد که بطور کامل ویروس "کرونا" را از بین می‌برد و برای سنجش کارایی این دستگاه آزمایش های مکرر از پسماندهای بی‌خطر شده گرفته می‌شود.

کرمی تصریح کرد: در این آزمایش ها با حساسیت بالا وجود ویروس "کرونا" در پسماندهای بی خطر شده مورد بررسی قرار می گیرد که خوشبختانه نتایج حاکی از بی خطرسازی و ویروس زدایی کامل این پسماندها در دستگاه‌های مذکور دارد.

کرمی با بیان اینکه در هر یک از این دو بیمارستان یک کارشناس بهداشت محیط بصورت مستمر حضور دارد، گفت: علاوه بر این، یک کارشناس دیگر نیز از زمان شیوع ویروس کرونا به نمایندگی از معاونت بهداشتی در این بیمارستانها مستقر شده و بر کار بی خطرسازی زباله ها نظارت دارد.

وی یادآور شد: بعد از بی خطرسازی و ویروس زدایی زباله‌ها، این پسماندها توسط دو شرکت خصوصی که از گذشته با آنها قرار داد داشته‌ایم به محل دفع زباله‌ها برده شده و در یک گوشه دفن شده و روی آن نیز مجددا آهک ریخته می‌شود.

کرمی تصریح کرد: برای بی خطرسازی کامل، حتی لباسِ بیمارستانی اجساد بیماران مبتلا به کرونا نیز از غسالخانه به بیمارستان منتقل شده و در دستگاه زباله سوز امحاء می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار