معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از شرایط فعلی بازار ابراز نگرانی کرد و گفت: نظارت‌ها تشدید و برخوردها آنی شود.
کد خبر: ۸۳۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 06 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تسنیم نوشت : با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی بسیاری از اصناف جز برخی صنوف ضروری همچون میوه‌فروشان، خواربار فروشان، قصابی‌ها و غیره اما نظارت بر بازار وضعیت بغرنجی دارد تا جایی که داد مردم از گرانی و چند نرخی بودن در بازار درآمده است.
بدون شک در این وضعیت کرونایی برخی در فضای اقتصادی و بازار دنبال سوءاستفاده هستند که بدون شک هوشیاری مسئولان و متولیان امر از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند تمامی نقشه‌های انان را نقشه برآب و آرامش لازم را بر بازار حکم فرما کنند.
در روزهای کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد و تعطیل شدن بسیاری از صنوف اما سازمان صمت نیز در تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش ناگهانی و بدون دلیل قیمت لنگ می‌طند در حالی شاهد یک شهر و چند نرخ هستیم و مسئولان سازمان صمت پیگیر نوسازی و بهسازی اتاق‌های خود هستند.
میوه روزانه گران می‌شود، گوشت بازار ثابتی ندارد، قیمت‌ها در دو قصابی نیز متفاوت بوده یکی 85 هزار تومان فروش می‌کند و دیگری 90 هزار تومان زیرا می‌دانند در این آشفته بازار کرونا می‌توانند از غفلت مسئولان و متولیان امر سوءاستفاده کنند.
برخوردها کارساز نیست زیرا جریمه‌ها ناچیز گوشه‌ای از سوددهی غیرمنطقی آنان را هم خدشه‌دار نمی‌کند و شاید نیروهای بازرسی صمت دل و دماغی برای تشدید نظارت‌ها ندارند که اینگونه بازار را رها کرده‌اند.
نگرانی مسئولان از دو نرخی بودن برخی اجناس در بازار
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از شرایط فعلی بازار ابراز نگرانی کرد و گفت: نظارت‌ها تشدید و برخوردها آنی شود.
سید حشمت الله صمیمی برخورد قاطع با گران فروشان و اخلال گران در بازار در شرایط کرونایی استان خواست مردم دانست و افزود: واحدهای صنفی گران فروش پلمب شوند و در زمینه نظارت مستمر و بیشتر بر بازار چاره اندیشی و با گران فروشان و اخلال گران در بازار براساس مُر قانون برخورد شود.
وی با تاکید بر اینکه به صورت روزانه وضعیت بازار استان را به دستور استاندار استان رصد می‌کنیم، عنوان کرد: چند نرخی بودن برخی کالاها در بازار اصلا توجیه پذیر نیست و آن چیزی که مردم را عذاب می‌دهد چند نرخی بودن قیمت کالاهای مشابه در سطح بازار بوده که باید دستگاه‌های نظارتی قاطعانه با متخلفان برخورد کنند.
صمیمی‌دوست از وفور کالاهای اساسی در بازار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: یکی از اقدامات اساسی دولت در چند سال اخیر ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در انبارهای استان و کشور به طور بی سابقه بوده است. 
وی بیان کرد: حضور بازرسان و برخورد با متخلفان بازار باید برای مردم محسوس باشد و بازرسی‌ها و نظارت بر بازار باید از طریق صداوسیما و رسانه‌‌ها اطلاع رسانی شود و مردم باید احساس کنند که ناظرین در بازار حضور دارند و با هرگونه تخلفی برخورد می‌‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار