مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به خانه نشینی بسیاری از مردم در این روزهای کرونایی، گفت: افرادی که دارای چاقی شکمی و پهلو هستند، این روزها می‌توانند با استفاده مناسب و اصولی از حلقه "هولاهوپ" چربی های شکمشان را از بین ببرند.
کد خبر: ۸۳۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 06 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمود روشنی، با اشاره به رواج استفاده از حلقه هولاهوپ در میان بسیاری از خانواده‌ها، اظهار کرد: هولاهوپ‌ها دارای انواع مختلفی مانند ژله ای، برجسته، سبک و سنگین هستند که به نسبت سن و جثه افراد تعریف شده‌اند.

وی تصریح کرد: هولاهوپ های ژله ای و برجسته عموما برای افراد داری "چین پهلو" مناسب هستند که چربی‌های پهلوی آنها را از بین می‌برد.

مدیرپایگاه قهرمانی استان کرمانشاه با تاکید براینکه افراد پیش از استفاده از این وسیله ورزشی حتما باید به مدت 6 تا 7 دقیقه بدنشان را گرم کنند، گفت: نقطه درگیر در بدن هنگام استفاده از هولاهوپ کمر است، بنابراین باید این قسمت از بدن را حتما پیش از شروع حلقه زدن گرم کنیم.

وی تصریح کرد: عدم گرم کردن کمر پیش از حلقه زدن ممکن است باعث آسیب دیدگی دیسک‌های بین مهره ای مخصوصا مهره های چهارم و پنجم کمر شود.

روشنی گرم کردن زانو و مچ پاها را نیز پیش از انجام حلقه زدن با هولاهوپ الزامی دانست و گفت: گرم کردن این دو قسمت باعث می‌شود تا ورزشکار به مرور دچار سندروم زانو و مچ پا نشود.

وی بابیان اینکه استفاده از هولاهوپ بیشتر در بین بانوان طرفدار دارد، عنوان کرد: افرادی که برای اولین بار می‌خواهند از هولاهوپ استفاده کنند، بهتر است پارچه ای یا شکم بندی را دور کمر بپیچند، بعد شروع به حلقه ردن کنند.

مدیر مرکز استعدادیابی ورزشی استان کرمانشاه تصریح کرد: اجرای حرکات حلقه باعث وارد شدن ضربانی به شکم و پهلوی افراد می‌شود که اگر فرد برای اولین بار باشد که از این وسیله استفاده می‌کند، پوستش دچار سوختگی و آزردگی شده و پینه می‌بندد.

وی در ادامه با بیان اینکه مدت زمان حلقه زدن در افراد مبتدی و حرفه ای متفاوت است، گفت: افراد مبتدی بهتر است روزانه 30 دقیقه این ورزش را انجام دهند، اما بصورت شش زمان پنج دقیقه ای در طول روز باشد.

به گفته این مسئول افراد حرفه ای هم می‌توانند روزانه یک ساعت در دو مدت نیم ساعت این ورزش را با انجام برخی حرکات مانند راه رفتن حین حلقه زدن انجام دهند.

روشنی در خصوص میزان کالری مصرفی در نیم ساعت حلقه زدن با هولاهوپ هم گفت: بسته به شدت انجام حرکات ورزشکار، در حدود نیم ساعت بین 270 تا 400 و حتی هزار کالری سوزانده می‌شود.

وی بهترین زمان حلقه زدن هولاهوپ را بین ساعت 2.5 ظهر تا شش عصر اعلام کرد و افزود: حداقل باید دو ساعت بین زمان غذاخوردن افراد با اجرای حرکات هولاهوپ فاصله وجود داشته باشد تا فرد بهترین نتیجه را از انجام این ورزش بگیرد.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه در ادامه با رد ادعاهایی مبنی بر عوارض جسمی حلقه زدن با هولاهوپ، عنوان کرد: برخلاف برخی تصورات این ورزش هیچ مشکلی برای کلیه و گوارش افراد بوجود نمی‌آورد و افراد از این بابت نباید نگران باشند.

وی در پایان گفت: ورزش هولاهوپ درصورتی که همراه با اصول درست انجام شود، می‌تواند در آب کردن چربی‌های شکم افراد در این روزهای خانه نشینی موثر باشد و مانع از چاقی شکمی افراد به واسطه عدم تحرک آنها شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار