مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت :رونق و جهش تولید بدون فعالیت مثمر رسانه ای ممکن نیست. استفاده از رسانه و ظرفیت های رسانه‌ای و هنر اصحاب رسانه است که می تواند در کنار تولید، نقش مکمل ایجاد کرده و چه بسا موجب رونق بیشتر و جهش آن شود.
کد خبر: ۸۳۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳ 04 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان ایمان خواجه با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید» گفت: شعار سال نباید در حد تابلوهای شهری، بنرها و برپایی برخی جلسات و همایش های بی تاثیر باشد و در ادامه با تاکید بر اینکه امروز تولید، موضوع اصلی کشور است افزود: برای جهش در آن باید با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت‌های کشور برای رونق و ارتقای تولید تلاش کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :رونق و جهش تولید در زمینه کالاهای داخلی بدون فعالیت مستمر رسانه ای ممکن نیست. این رسانه ها هستند که می توانند با استفاده از کارکردهای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی ، برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد ملی به حرکت درآیندو رسانه ها باید به کمک تولیدکننده و مصرف کنننده داخلی بیایند و برحسب وظیفه ذاتی خود به عنوان یک میانجی و حلقة واسطی عمل کنند که کالای وطنی را به مصرف کننده داخلی و حتی خارجی برسانند و جهش تولید را ایجاد کنند

این مقام مسئول تصریح کرد: برای رونق و جهش تولید رسانه های ما باید گام های متعددی بردارندچرا که تغییر نگرش و باور مردم به کالاهای داخلی فرایندی است که به صورت اتفاقی و ناگهانی شکل نمی گیرد. آگاهی از تولید و ویژگی ها و قابلیت کالای ایرانی برای مصرف کنندگان ایرانی گام اولیه است که ظرفیت اطلاع رسانی رسانه ها برای انواع تولیدات ساخت ایران با وجود تعداد زیاد رسانه های صوتی، مکتوب و مجازی در داخل کشور ظرفیت کمی نیست.

ایمان خواجه در ادامه سخنان خودگفت :از آنجا که رسانه ها به عنوان ابزاری مفید می توانند با استفاده از آخرین پدیده های علمی، زندگی همراه با پیشرفت و موفقیت را برایمان به ارمغان آورند، با تحت پوشش قرار دادن بخش عمده ای از اوقات فراغت مردم، به یکی از مهم ترین وسایل افزایش آگاهی و اثرگذارترین ابزار تبلیغی تبدیل شده اند. به همین خاطر، از رهگذر رسانه ها، انسان ها رفتارهای خود را بر اساس الگوهای برگرفته از رسانه سامان می بخشند و لذا رسانه ها با آگاهی بخشی و تبین اهمیت استفاده از تولیدات داخلی و با ایجاد فرهنگ صحیح مصرف مردم و نهادینه کردن آن در سطح جامعه، در تحقق شعار جهش تولید ملی و ترغیب مردم به استفاده از تولیدات داخلی سهم بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه همیشه در کنار تولید جامعه حضور داشته و برای احیای واحدهای نیمه تعطیل و دارای رکود، نقش مطالبه گری و روشنگری خود را برای مردم و مسئولان ایفا می کنند گفت: برای رونق وجهش تولید باید عزم ملی برای استفاده از کالای ایرانی، حمایت از تولید کننده و عدم خرید و تبلیغ کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، وجود داشته باشد.

خواجه ادامه داد: بخش خصوصی نیز باید انگیزه، علم، تجربه، سرمایه و استفاده از نخبگان را در کنار هم داشته باشد که به طور حتم تلفیق این ارکان می تواند جهش قابل توجهی در تولید ایجاد کند و رسانه ها نیز می توانند با استفاده از کارکردهای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی خود برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد ملی به حرکت درآیند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کشور بخاطر ویروس کرونا در شرایط استثنایی قرار گرفته است، گفت: آنهایی که مسئول هستند و تریبون در اختیار دارند چه در رسانه ملی، فضای مجازی، مساجد و غیره باید به این مسئله دقت داشته باشند که اگر به وظیفه خود عمل نکنند، بیگانه جای آنان را پُر خواهد کرد.

وبا توجه به اینکه در گذشته جوامع بشری ارتباطات بسیار محدودی با همدیگر داشته‌اند و نسلی که به بار می آمد طبق آداب و رسوم خانوادگی و بومی پا به میدان می گذاشت، اما در عصر حاضر نیز اگر خانواده‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مسئولین، رسانه‌ها و ... کار خودشان را به درستی انجام ندهند و آنچه نیاز کنونی و آینده جامعه است تدبیر ننمایند، خسارت های زیادی به بار خواهد آمد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در انتها ی سخنان خود از همه‌ی زحمات و تلاش های اصحاب رسانه در زمینه آگاهی سازی جامعه در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و تلاش برای تحقق شعار سال ۹۹ تشکر و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار