معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به تشدید سخت‌گیری‌ها از دو روز گذشته، ابراز امیدواری کرد که نبود تجمعات و تعطیلی کامل اصناف، راهی باشد تا چرخه انتقال ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان متوقف شود.
کد خبر: ۸۳۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 04 April 2020

دکتر آرش یلالی با اشاره به روند صعودی موارد ابتلا به کروناویروس در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: به دلیل طبیعت کاری موجود در شهرهای آبادان و خرمشهر، تعدد و تنوع جمعیتی در این شهرها بسیار است. تعداد نیروهای غیربومی زیاد است و در این شهرها، ورودی‌های مرزی نیز داریم. جریان نیروی انسانی این دو شهر، حتی شاید در کلانشهر اهواز نیز دیده نشود.

وی افزود: در شرایط کنونی، مرز شلمچه خرمشهر نیز فعال است و پنج بندر فعال در حوزه جنوب غرب خوزستان در حال کار هستند. صنایع نفت و پتروشیمی که در منطقه وجود دارند نیز تعداد زیادی نیروی غیربومی و حتی نیروهای خارجی از کشورهای دیگر دارند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: اکنون سیاست جهانی برای محدود کردن بیماری، قطع زنجیره انتقال ویروس است که این کار با ماندن مردم در منزل و جلوگیری از ایجاد تجمعات امکان‌پذیر است، این در حالی است که در این شهرستان‌ها بعضا نگرانی بابت تجمعات و برگزاری مراسم عروسی، عزا و فعالیت بازارها هنوز وجود دارد.

یلالی با بیان اینکه تا یکی دو روز پیش هنوز جمعیت قابل توجهی در بازارهای آبادان و خرمشهر حضور داشتند، گفت: با تشدید سخت‌گیری‌ها از دو روز گذشته، انتظار می‌رود که نبود تجمعات و تعطیلی کامل اصناف به جز اصناف ضروری، راهی باشد تا شاهد توقف چرخه انتقال ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان باشیم.

وی بیان کرد: مردم نیز باید از برگزاری مراسمات و حضور در تجمعات خودداری کنند که در این زمینه با سران طوایف منطقه صحبت شده و خوشبختانه آن‌ها قول همکاری داده‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: مبادی ورودی آبادان و خرمشهر بسته شده است تا ورودی از استان‌ها و شهرهای آلوده نداشته باشیم. آنچه ما انجام می‌دهیم فاصله‌گذاری اجتماعی است که مردم تنها برای نیازهای ضروری از منزل خارج شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار