منتخب مردم اهواز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:
یوسفی با بیان اینکه اولویت کار مجلس یازدهم، تحقق شعار «جهش تولید» و توجه به مشکلات مردم‌ است که مهم‌ترین آن اشتغال و معیشت خواهد بود گفت: همچنین با توجه به تعداد زیاد نمایندگان جوان، به‌دنبال راه‌اندازی فراکسیون جوانان مجلس هستیم.
کد خبر: ۸۳۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 03 April 2020

«مجتبی یوسفی» امروز (جمعه ۱۵ فروردین) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص تبعات و پیامدهای منفی ویروس کرونا در زندگی اقشار آسیب‌پذیر جامعه اظهار کرد: مردم ایران همیشه همدلی خود را در شرایط سخت به دنیا نشان داده‌اند.

منتخب مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروزه مشاهده می‌کنیم در کشورهایی که ادعای دموکراسی و پیشرفته بودن دارند چگونه در برابر تامین مواد اولیه بهداشتی دچار مشکلات شده و مردم برای خرید این لوازم به مراکز عرضه اقلام بهداشتی حمله می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایران همدلی، همراهی و از خودگذشتگی مردم، کمک به مستضعفین و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و دیگر اقلام بهداشتی توسط خیرین صورت گرفته است افزود: مردم خوزستان مانند دوران‌ جنگ‌ تحمیلی پیش‌قدم بوده و با پذیرفتن توصیه مسئولان مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و خودقرنطینگی، نقش بسزایی در کنترل این ویروس داشته‌اند.

یوسفی تصریح کرد: خوزستان با تلاش مسئولان و همراهی مردم، از جمله استان‌های برتر کشور در زمینه مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس بوده است.

وی با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان که مجاهدانه در خط مقدم سلامت تلاش می‌کنند اذعان داشت: کادر درمان مانند رزمندگان جنگ و مدافعان حرم، با ایثار و ازخودگذشتگی به مبارزه با این ویروس منحوس پرداختند و با کمک گروه‌های جهادی، سپاه، ارتش، شهرداری و کمک‌های مردمی، همدلی و یکپارچگی خوبی در مقابله با این بیماری به دنیا نشان دادند.

منتخب مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز کار منتخبان در مجلس به صورت آغاز نشده ابراز کرد: در حال حاضر نمایندگان فعلی مجلس مسئولیت خدمات‌رسانی را دارند که خدمات آنها در دو بخش در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌ها همدلی و همراهی نمایندگان استان برای خدمات بهتر به مردم است بیان کرد: 2 هفته بعد از تعیین تکلیف آرای منتخبان مردم، جلسه مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس یازدهم در راستای همدلی و تعیین نقشه راه برای دفاع از حق مردم‌ تشکیل شد و تا حدودی موارد مطرح شده محقق شد.

یوسفی با بیان اینکه در بخش دوم از طریق ویدیوکنفرانس با نمایندگان منتخب کشور در مجلس یازدهم ارتباط برقرار کردیم ادامه داد: جلسات ویدیوکنفرانس منتخبین سراسر کشور هر شب برگزار می‌شود؛ با همدلی نمایندگان کشور با شروع به کار رسمی مجلس، ۲ موضوع جهش تولید که شعار سال ۹۹ بوده و مشکلات مردم‌ که مهم‌ترین آن اشتغال و معیشت است، خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه باید برای اقشار آسیب‌پذیری که حقوق دریافت نمی‌کنند و در این شرایط سخت که بیماری کرونا مشکلات آنها را دوچندان کرده فکری اساسی صورت گیرد تاکید کرد: دولت در خصوص این موضوع تصمیماتی را اتخاذ کرده اما تجربه نشان داده دولت در بعضی از تصمیم‌های اقتصادی خود نتوانسته آنطور که باید، کارها را انجام دهد و تا همکاری و همدلی بین مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ایجاد نشود، مشکلات قابل حل نیست.

منتخب مردم‌ اهواز در مجلس یازدهم با بیان اینکه ۲ پیشنهاد در جلسات ویدیوکنفرانس منتخبین ارائه شده است عنوان کرد: یکی از پیشنهادات این بوده که کسانی که شغل ثابت ندارند از مالیات بر ارزش افزوده ۲ ماه اخیر معاف شوند که شامل کارگران فصلی و کسبه بازار است.

وی با اشاره به اینکه دولت می‌تواند با حمایت‌های بیشتر و عدم اخذ ارزش افزوده، فشار وارده ناشی از این بیماری را به اقشار آسیب‌پذیر کاهش دهد گفت: در طرح دوم پیشنهاد شده سهم بیمه اقشار آسیب‌پذیر برای 2 تا سه ماه اخیر پرداخت و بیمه آنها بدون پرداخت هزینه تمدید شود که با این اقدامات بار مضاعفی از دوش کسانی که درآمدی ندارند برداشته می‌شود.

یوسفی خاطر نشان کرد: اگر این ۲ کار انجام نشود بر اساس سیستم‌ معمولی، این اقشار دچار جریمه پرداخت بیمه می‌شوند و مشکل آنها مضاعف خواهد شد.

وی با انتقاد از اینکه مجلس فعلی نتوانسته جلسات را علنی یا به صورت ویدیوکنفرانس برگزار کند اظهار داشت: در قانون اساسی هم قید شده مجلس در هر شرایطی باید تشکیل جلسه دهد و با توجه به اینکه در ساختمان مجلس سالن‌های متعدد و بزرگی وجود دارد، می توان جلسات را برگزار کرد، اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت.

منتخب مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منتخبین مجلس یازدهم دست روی دست نگذاشته و به صورت ویدیوکنفرانس و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حال برگزاری جلسات هستند و موارد مطرح شده نتیجه جلسات تشکیل شده و مباحث صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: علاقه‌مند بودیم در کنار مردم حضور داشته باشیم، اما به دلیل توصیه‌های بهداشتی و عدم حضور در مکان‌های پر رفت و آمد و همچنین رعایت اصول خودقرنطینگی به منظور حفظ سلامت مردم اقدام به این امر نکردیم.

یوسفی با بیان اینکه ۱۰ کارگروه برای مجلس یازدهم و در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، فرهنگی، اشتغال و ... پیش‌بینی کرده‌ایم یاد آور شد: هرکسی در هر حوزه‌ای توانایی دارد و از آمادگی لازم برخوردار است از نظرات آنها در مجموعه کارگروه‌ها استفاده خواهیم‌ کرد و سعی بر این است بخشی از مشکلات مردم را با همدلی و همکاری هم برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مجلس جدید حدود ۶۰ نماینده جوان وجود دارد ابراز کرد: به دنبال راه‌اندازی فراکسیون جوانان مجلس هستیم زیرا با استفاده از پتانسیل و نظرات جوانان و صبر و حوصله بیشتری که دارند، می‌توانیم در بحث مطالبه‌گری و حمایت از تولید ملی و اشتغال کمک کنیم.

منتخب مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون عنوان کرد: طبق تخصص و تجربه‌ای که در عمران و شهرسازی دارم سعی بر این است که با حضور در کمیسیون عمران و انرژی و با توجه به زرخیز بودن خوزستان در بحث انرژی از حق مردم خوزستان دفاع کنم.

 

 

منبع: خبرگزاری شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار