رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با نظر موافق اعضای این شورا مقرر شد سال جاری سرویس رفت و برگشت دانش‌آموزان استثنایی شهر اصفهان رایگان باشد.
کد خبر: ۸۳۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ 02 April 2020

علیرضا نصراصفهانی از اختصاص سه میلیارد تومان در بودجه امسال شهر برای این موضوع خبر داد و افزود از مجموع 2 هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز استثنایی شهر اصفهان بالغ بر یک‌هزار و ۲۴۰ نفر از سرویس ویژه رفت و آمد استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد: این دانش‌آموزان با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارند در موارد مختلف به ویژه سرویس مدارس، هزینه‌های زیادی برای خانواده‌های خود که به طور معمول کم‌بضاعت هستند به دنبال دارند.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه با رویکرد دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان اتفاقات خوبی در بخش‌های مختلف شهر رخ داد، اظهارداشت: در زمان تصویب تعرفه تاکسیرانی در شورای شهر اصفهان، مقرر شد حدود ۳۰ درصد افزایش هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی با مجموع ۷۰۰ میلیون تومان هزینه، از خانواده دانش‌آموزان دریافت نشود که در اصلاح بودجه این موضوع را منظور کردیم.
نصراصفهانی اضافه کرد: برآورد هزینه‌های لازم برای این موضوع ۳ میلیارد تومان بود که در بودجه ۹۹ این مبلغ اختصاص یافت.
وی یادآورشد: هرساله در 2 نوبت کارت بلیط حمل و نقل دانش‌آموزان بی‌بضاعت شارژ می‌شود که در ابتدای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان کارت این دانش‌آموزان شارژ شد و برای نوروز هم ۳۶۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اختصاص یافت.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال ۹۸ در قالب نمایشگاه یار مهربان تعدادی کتاب و اقلام و ابزارهای ورزشی به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مدارس نواحی شش‌گانه به ویژه مدارس مناطق محروم و بی‌بضاعت شهر اصفهان اهدا شد.
وی تصریح کرد: برای سال جاری نیز در بودجه اخیر مصوبه شورای شهر مقرر شد که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای استمرار این اقدام اختصاص یابد که امیدواریم هرچه زودتر اقدامات لازم برای عملیاتی کردن آن در طول سال تحصیلی انجام شود.
نصراصفهانی اضافه کرد: مناطق پانزده‌گانه شهرداری توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند و هرگاه مدارس نیازمند اقدامی در خصوص رنگ‌آمیزی، آسفالت و فضای سبزباشند اگر در توان مناطق باشد انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک همه مسوولان جایگاه و شان خود را مدیون آموزش و پرورش هستند بنابراین امیدواریم مدیران استانی و شهری همواره عنایت قابل توجهی به آموزش و پرورش استان که در زمان کنونی شرایط خاصی دارد داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار