رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه از روز اول آمار کرونا در سمنان به استحضار مردم رسیده است، گفت: نقطه مبهم و محرمانه‌ای در آمار کرونا وجود نداشته است.
کد خبر: ۸۳۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸ 31 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در نشست مشترک کمیته‌های بهداشت و سلامت و تشکل‌های صنفی نظام پزشکی استان سمنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان با بیان اینکه اپیدمی زمانی کنترل خواهد شد که شفافیت در آمار وجود داشته باشد، گفت: از روز اول آمار به صورت شفاف و هر روز از طریق صدا و سیما به استحضار مردم رسیده و هیچ نقطه مبهم و محرمانه‌ای در آمار وجود ندارد.

او افزود: ما در بحرانی قرار داریم که ابعاد این بحران و ویروس برای تمامی کشور‌های درگیر با این بیماری در دنیا پیچیده و مبهم است لذا باید تا کار‌های علمی و پژوهشی در این مورد صورت گیرد که در این مسیر نیز دو دانشگاه علوم پزشکی موجود در استان مطالعات و اقداماتی را کلید زدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه نیازاست با پرهیز از موازی کاری و با انسجام، همدلی و وحدت رویه با تقویت نیرو‌ها و ظرفیت‌های موجود و در یک مسیر قرار دادن این پتانسیل‌ها، در راستای مبارزه ویژه با این بیماری و عبور از بحران گام برداریم، بیان کرد: در میانه بحران و به دلیل اینکه هنوز ابهاماتی در خصوص این بیماری وجود دارد، نمی‌توانیم به تحلیل مطلوب، جامع و دقیق و همه جانبه از ابعاد مختلف این بیماری و بحران دست‌یابیم.

دانایی اظهار داشت: از ابتدای درگیری و ابتلاء به این بیماری در استان، همراه با شفافیت و صراحتی که در خصوص اعلام آمار برای عموم آحاد مردم استان داشتیم، بیماریابی و نمونه‌گیری ما از ویروس کرونا مطلوب بود واین مهم به معنای بالا بودن نُرم تعداد مبتلایان استان در سطح کشور نبوده و نیست.

او با بیان اینکه بیمار یابی و نمونه‌گیری مناسب در کنار شفافیت، مؤلفه اصلی کنترل اپیدمی در استان سمنان است و ما نیز در این راستا به صورت ویژه و با قدرت گام برداشتیم، افزود: تا به امروز هنوز اپیدمی در سطح استان کنترل نشده و ابهاماتی در خصوص متوقف کردن اپیدمی و رفتار ویروس برای ما وجود دارد، اما با توکل به خدا و اتکا به ظرفیت‌های موجود و تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان و کادر درمانی، از این بحران عبور خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: برخورد مناسب با دوره پساکرونا در استان نیز از دیگر مسائل و مواردی است که بسیار حائز اهمیت است وبا تشکیل کمیته‌های ویژه این امر در دانشگاه علوم پزشکی استان شکل‌گرفته و مطالعات در حال انجام است.

دانایی ابراز داشت: در دانشگاه علوم پزشکی سمنان هیچ‌گونه فاصله‌ای بین ستاد و صف و علی الخصوص در بحث مبارزه با بیماری کرونا وجود نداشته و باید اعلام کنیم هیچ کارمند بهداشتی چه صف و ستاد از ابتدای این امر تا کنون از مرخصی استفاده نکرده‌اند.

او با بیان اینکه تا به امروز ۹۶ درصد مردم سمنان پایش و کنترل شدند، تصریح کرد: در بحث تأمین تجهیزات حفاظت فردی برای کادر درمانی در دانشگاه علوم پزشکی استان در مراکز درمانی مبارزه با کرونا هیچ مشکلی وجود نداشته و این آمادگی برای تأمین این تجهیزات در آینده نیز وجود دارد از سوی دیگر آزمایشگاه ویروس شناسی یکی از اقدامات بسیار ارزنده‌ای بود که ظرف مدت دو هفته و برای مبارزه و مقابله بهتر با ویروس کرونا در سمنان راه اندازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار