به گفته سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان 5 هزار میلیارد تومان در راستای کمک به صندوق بیمه بیکاری در نظر گرفته شده که مربوط به 3 ماه است.
کد خبر: ۸۳۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 29 March 2020

به گزارش تابناک اصفهان، حجت‌الله غلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت آنلاین برگزار شد گفت: بیش از 75 درصد مردم توصیه‌ها و هشدارهای داده شده طی روزهای گذشته را جدی گرفته اند و در خانه مانده اند .

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان خبر داد: به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در کنار 14 ایستگاه اصلی کنترل در مبادی ورودی و خروجی استان حدود 162 نقطه کنترلی در سطح شهرها و روستاهای استان اصفهان برقرار شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون از ورود بیش از 4هزار و 799 خودرو که قصد ورود به استان اصفهان را داشتند ممانعت شد و بیش از 7هزار و 600 مورد اعمال جریمه برای متخلفان و 12 هزار تذکر پلیس را داشته ایم.

غلامی با بیان اینکه در نخستین روز اجرای محدودیت تردد در اصفهان 99 خودرو توقیف و 31 مورد جریمه 500 هزار تومانی اعمال شد ادامه داد: دیگر رویکردی که در اولویت قرار داده شده ممانعت از فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری است که در این راستا 385 واحد صنفی متخلف  پلمپ شد و این اعمال قانون برای این دست از افراد تا یک ماه آینده ادامه دارد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان اضافه کرد: به دنبال تدوین دستورالعمل برای خودروهایی که مجاز به تردد در سطح شهر و استان اصفهان هستند قرار شد 4 گروه خوردو تنها اجازه تردد داشته باشند.

غلامی در مورد جزییات این 4 گروه گفت: دسته اول خودروهای کارکنان دستگاه‌های امدادی، درمانی، نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی است. دسته دوم، خودرو شرکت‌های خدماتی قرار دارند. دسته سوم خودروهای شهرداری‌های استان هستند و این در حالی است که دسته چهارم خودروهای شرکت‌های تهیه و توزیع مایحتاج عمومی نیز، اتحادیه‌ها باید با هماهنگی اتاق اصناف گواهی تردد دریافت و به همراه کارت شناسایی معتبر به نیروهای انتظامی ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی لازم برای کارمندانی که محل خدمت آنها با محل زندگی متفاوت است در نظر گرفته شده که ترددهای این افراد با هماهنگی فرمانداری‌ها و پس از صدور گواهی تردد بین شهری و حتی شهرستانی صورت می‌گیرد.

یکی از مهمترین نکاتی که در روزهای اخیر در مورد آن بارها صحبت شده ممنوعیت تردد در روزهای 12 و 13 فروردین ماه است که سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان در مورد آن گفت: وی درباره دستورالعمل این ستاد برای روزهای 12 و 13 فروردین ماه، خاطرنشان کرد: در نشستی که با نیروهای انتظامی و پلیس راهور برگزار شد، مقرر شد تمام مصوبات برای ممنوعیت تردد در این دو روز نیز اعمال شود که شامل جریمه و توقیف خودرو است.

غلامی اذعان کرد: طی این دو روز تمام پارک‌ها و بوستان‌های محلی توسط نیروی انتظامی و پارک‌بان‌ها بسته شده است و از ورود افراد جلوگیری خواهد شد. بنابراین حضور افراد در خیابان‌ها، نتیجه‌ای به جز سرگردانی برای فرد و خانواده او نخواهد داشت.

وی یکی دیگر از دغدغه های موجود جامعه در شرایط فعلی را متوجه قشر کارگر دانست و در مورد توجه به وضعیت آنها عنوان کرد: برای کمک به صنایع و صنوف آسیب‌دیده بسته هایی شامل 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 12 درصد و بازپرداخت دو ساله  در نظر گرفته شده است که در اختیار واحدهای تولیدی و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده قرار می‌گیرد و این بسته در شرایطی به واحدهای تولیدی تعلق خواهد گرفت که  این واحدها کارگری را اخراج نکرده باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار