مدیرکل گمرکات استان  اصفهان خبر داد : 
مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت : به منظور کاهش هزینه های گمرکی واحد های تولیدی در استان پهناور اصفهان تعداد انباراختصاصی زیر کلید گمرکات استان اصفهان در سال 98  به 27 واحد رسید . 
کد خبر: ۸۳۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 28 March 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه گفت : طی سال 98 ، سه  هزار و 417 میلیارد ريال در آمد گمرکات استان اصفهان بوده که در مقایسه مدت مشابه سال قبل بیش از 25 درصد افزایش داشته است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه  14 شرکت فعال مجاز اقتصادی  در استان اصفهان وجود دارد بیان داشت : طی این مدت به منظور رونق تولید  بابت حقوق ورودی و ارزش افزوده تعداد 410 فقره ضمانت نامه بانکی با مبلغ  بیش از 439 میلیارد ریال اخذ گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2 و نیم برابر رشد داشته است . 

وی بیان داشت : تعداد 60 فقره از این ضمانت نامه های بانکی مربوط به فعالان مجاز اقتصادی به مبلغ 142 میلیارد ریال  که سررسید آنها یکساله بوده است . 

وی تعداد انبارهای اختصاصی مستقر در واحدهای تولیدی زیر کلید گمرکات  استان اصفهان را 27 واحد برشمرد و گفت : با راه اندازی انبارهای اختصاصی هزینه های گمرکی شامل تخلیه ، بارگیری و انبارداری واحدهای تولیدی به شدت کاهش یافته است و تعداد انبارهای اختصاصی استان پهناور اصفهان  نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 برابر شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه بسته حمایتی جهش تولید جهت گمرکات استان اصفهان در 38  بند تهیه گردیده و تقدیم استاندار معزز استان اصفهان گردیده است و بیان داشت : تعدادی از انبارهای اختصاصی استان اصفهان در فاصله بیش از 200 کیلو متری از گمرک اصفهان قراردارند و همچنین برخی از  انبارهای اختصاصی به صورت روباز می باشند. 

وی در ادامه اذعان داشت: امیدواریم با شناسایی بیشتر فعالان مجاز اقتصادی در استان بتوانیم بیشترین تسهیلات را در انجام تشریفات گمرکی به فعالان اقتصادی ارائه نماییم.

کوهستانی پزوه   میزان واردات گمرکات  استان اصفهان  طی سال گذشته را   124 هزار  و 251 تن  و به ارزش 462  میلیون  و 585 هزار دلار بیان داشت و گفت :  نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 20 درصد و حیث وزن 40 درصد رشد داشته است . 

مدیرکل گمرکات استان اصفهان عمده کالای وارداتی گمرکات استان اصفهان  مواد اولیه و کالاهای واسطه ای جهت واحدهای تولیدی استان برشمرد و در ادامه بیان داشت : مهمترین کالاهای وارداتی  استان اصفهان ماشین آلات برقی  با27  درصد ، ماشین آلات مکانیکی  با 29 درصد و  آهن و چدن  با 22 درصد  بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند .

مدیرکل گمرکات استان  اصفهان با اشاره واردات از کشورهای اروپایی طی سال 98 بیان داشت :مهمترین کشورهای وارداتی استان اصفهان  چین ،ترکیه ، ایتالیا ، آلمان و هند  می باشند و  میزان واردات از  چین  78 میلیون دلار ، ترکیه 63  میلیون دلار ، ایتالیا 56 میلیون دلار ، آلمان 53 میلیون دلار وهند  42 میلیون دلار بوده است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان  اذعان داشت:   باید توجه داشت گمرک در انجام وظایف و مأموریت های خود همواره با دو الزام متضاد مواجه است :

1 –وظیفه اعمال کنترل ها،محدودیت ها و ممنوعیت های قانونی

2 – وظیفه ایجاد تسهیلات قانونی و تسریع درترخیص کالاالزام گمرک به اعمال همزمان دو وظیفه متضاد مذکور موجب گردیده که همواره این سازمان از جانب طیف های مختلف خدمت گیرندگان (ذینفعان) تحت فشار و انتقاد قرار گیرد.

باید توجه داشت  در حال حاضر گمرک جمهوری اسلامی ایران  با • بیش از 28 قانون و مقررات مرتبط با وظايف گمرك• بیش از 23 كنوانسيون‌ و موافقت ‌نامه‌های بين‌المللی گمركی• و بیش از 25 وزارت خانه و دستگاه دولتی یا وابسته به دولت ، از طریق نظارت و اعمال کنترل و صدور مجوز و یا همکاری ، مستقیماً با گمرک (صادرات، واردات،ترانزیت) در ارتباط و تعامل قرار دارند .

کوهستانی پزوه تاکید کرد:  لذا گمرک اقداماتی در این راستا داشته تا بتواند این دو الزام را هم راستا  نماید:که با راه اندازی واستقرار سامانه جامع گمرك و پنجره واحد تجارت فرامرزي، ارائه بسته های حمایتی از تولید و جلوگیری از قاچاق کالا و بهره گیری از نظام ها و سامانه های هوشمند متنوع توانسته در کاهش زمان ترخیص کالا اقدامات موثری انجام دهد.

در پایان او خاطر نشان کرد: با اجرای دقیق ماده 12 قانون امور گمرکی و واگذاری مدیریت واحد مرزی به گمرک می توان در تسهیل تجارت خارجی گامهای موثری برداشت .

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، واردات ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار