مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خبر داد:
یک دستگاه توربوجت مه افکن تولید شده توسط صنعتگران اصفهانی روی یکی از خودروهای آتشنشانی شهرداری اصفهان نصب شده و کار خود را از امشب آغاز می کند.
کد خبر: ۸۳۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 26 March 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محسن گلابی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به خرید یک دستگاه توربو جت مه افکن که توسط صنعتگران داخلی طراحی و تولید شده است، اظهار کرد: این دستگاه روی یکی از خودروهای آتش نشانی نصب شده است، دستگاه توربوجت مه افکن علاوه بر اینکه در عملیاتی مانند تخلیه دود و دمندگی استفاده می شود در چنین مواقعی مانند شیوع ویروس کرونا می تواند برای مه پاش و ضدعفونی کردن و گندزدایی استفاده شود.
وی با بیان اینکه با این دستگاه علاوه بر مصرف بهینه مواد ضدعفونی، سطح پوشش نیز افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: این اولین دستگاهی است که نصب شده و مراحل آزمایشی آن در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در صورت مثبت بودن عملکرد دستگاه در مرحله آزمایشی بلافاصله تعداد بیشتری از این دستگاه خریداری می شود، اضافه کرد: این دستگاه به صورت اتوماتیک کار مه پاشی را انجام و باعث می شود از نیروی انسانی کمتری استفاده شود، همچنین حجم ذخیره مواد بیشتری را می توان با استفاده از این دستگاه برای پاشش در اختیار داشت.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، هزینه خرید این دستگاه را صد میلیون تومان ذکر کرد و افزود: این دستگاه توسط صنعتگران اصفهانی و با نظارت متخصصان سازمان تولید شد.
گلابی افزود: این دستگاه به صورت خودکشش بوده که باعث می شود استفاده از شیلنگ در آن مطرح نباشد، همچنین پس از این دوره نیز می توان از کاربری های دیگر این دستگاه استفاده کرد.
وی با بیان اینکه کار ضدعفونی معابر و اماکن شهر تعطیل نشده و توسط اکیپ های مختلف آتش نشان هر شب کار انجام می شود، گفت: در روزها و شب هایی که از پزشکان و پرستاران به عنوان خط شکنان بهداشت و سلامت نام برده می شود، نیروهای آتش نشان نیز مانند دیگر روزها و شب های سال به عنوان خط شکنان ایمنی مردم به انجام وظایف خود مشغول هستند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: نیروهای آتشنشان در کنار سایر وظایف خود تا پاسی از شب کار گندزدایی و ضدعفونی شهر را انجام میدهند، سلامتی و امنیت جسمی نیروهای آتش نشان نیز مهم است و آحاد جامعه همیشه قدردان فداکاری آتش نشانان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار