ایجاد صف‌های طولانی در مبادی ورودی شهر شیراز که علت آن را در غربالگری و عدم امکان ورود افراد متفرقه به شهر شیراز می‌توان جست باعث شده تا در تمامی ورودی‌های شهر شیراز شاهد ایجاد صف برای ورود باشیم و صف‌هایی که در کوتاه‌ترین زمان در حدود ۴۵ دقیقه افراد را قبل از مبادی ورودی شهر شیراز در ترافیک نگه می‌دارند.
کد خبر: ۸۳۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 26 March 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه پیامدهایی در پی داشت که از جمله این پیامدها می‌توان به اعمال محدودیت‌ها در شهرهای مختلف از جمله کلانشهر شیراز اشاره کرد، محدودیت‌هایی که در ورودی شهر شیراز اعمال شده بود و از ورود افراد که دارای پلاک‌هایی غیر از شهر شیراز هستند ممانعت به عمل می‌آمد.

در این میان اما هستند افرادی که با توجه به ارائه ادله کافی مجوز ورود به شهر شیراز را از مبادی رسمی پیدا کردند و برخی نیز که هیچ توجه‌ای به هشدارهای مربوطه در خصوص شیوع ویروس کرونا نداشته اند بار سفر بسته و با استفاده از مسیرهای جایگزین و یا خرید پلاک شهر شیراز از افرادی که قبل از مبادی ورودی شهر شیراز اقدام به اجاره موقت پلاک خود می‌کنند مجوز حضور در شهر شیراز را پیدا می‌کنند البته با تمهیداتی که دستگاه قضائی و پلیس راهور در نظر گرفته اند شاهد کمترین تخلف در سطح کلان شهر شیراز هستیم.

یکی از مطالباتی که مردم شیراز در خصوص کنترل مبادی ورودی این کلان شهر دارند کنترل همه جانبه ورودی‌های شهر شیراز در مرحله اول و در مراحل بعدی نیز کنترل تمامی ورودی‌های استان است تا از این طریق زنجیره شیوع ویروس کرونا در استان فارس قطع گشته و شرایط استان از حالت زرد شیوع کرونا به وضعیت سفید تغییر حالت دهد.

تمامی ورودی‌های شهر شیراز تحت نظارت شدید دادستانی است

دادستان عمومی و انقلاب شهر شیراز گفت: با توجه به مطالبات مردمی و دستوراتی که در ستادهای مربوطه اتخاذ شده است دادستانی نیز به این مقوله ورود کرده و با حضور در مبادی ورودی شهر شیراز نسبت به کنترل و غربالگری افراد اقدام کرده است.

حیدر آسیابی اضافه کرد: نماینده دادستان در تمامی ورودی‌های شهر شیراز مستقر شده و از ورود افرادی که از سایر مناطق اقدام به ورود به شهر شیراز می‌کنند ممانعت به عمل می‌آورد این در حالی است که اگر فردی مشکوک به ویروس کرونا باشد با توجه به غربالگری که در محل ورودی شهر شیراز صورت می‌گیرد نسبت به قرنطینه کردن افراد به مدت ۱۴ روز اقدام می‌شود تا از شیوع این بیماری در شهر شیراز و استان فارس جلوگیری شود.

 

وی به اهالی استان فارس نیز توصیه کرد: با توجه به این که یکی از روش‌های کنترل بیماری قطع کردن زنجیره شیوع ویروس کرونا است از این رو مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و حضور در خانه و عدم خروج از منزل شاهد از بین رفتن زنجیره شیوع کرونا در استان باشیم.

مشاهدات خبرنگار مهر از سطح شهر شیراز نشان می‌دهد که ورود و مسافرت افراد به شهر شیراز از طریق حمل و نقل خوودرویی کاهش چشمگیری داشته و جانشین استاندار فارس در ستاد مقابله با کرونا نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: مسافرت به استان فارس بیش از ۵٠ درصد کاهش داشته و این کاهش نیز در مبادی ورودی شهر شیراز نیز قابل مشاهده است.

عبدالرضا قاسم پور اضافه کرد: حسب دستور استاندار فارس مبنی بر تشدید کنترل مبادی ورودی شهر شیراز اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است و با همکاری پلیس راهور و دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهد کنترل ورودی‌های شهر و استان هستیم.

صف‌های طولانی در مبادی ورودی شهر شیراز

ایجاد صف‌های طولانی در مبادی ورودی شهر شیراز که علت آن را در غربالگری و عدم امکان ورود افراد متفرقه به شهر شیراز می‌توان جست باعث شده تا در تمامی ورودی‌های شهر شیراز شاهد ایجاد صف برای ورود باشیم و صف‌هایی که در کوتاه‌ترین زمان در حدود ۴۵ دقیقه افراد را قبل از مبادی ورودی شهر شیراز در ترافیک نگه می‌دارند.

طولانی شدن روند رسیدگی به طرح غربالگری در کنار تعداد اندک افرادی که نسبت به کنترل مسافران اقدام می‌کنند باعث شده تا حجم بسیار زیادی خودرو پیش از محل تعیین شده برای کنترل مسافران وجود داشته باشند این شرایط بیشتر در پلیس راه شیراز-فسا مشاهده شده و نارضایتی‌هایی نیز در پی داشته است البته بیان این واقعیت لازم است که با توجه به اینکه مسیر پلیس راه شیراز- فسا به گونه‌ای است که در مسیر استراتژیک اتصال فارس به مناطق اقتصادی جنوبی کشور نظیر جم و عسلویه است پس انتظار می‌رود که حجم حمل و نقل جاده‌ای در این منطقه بیشتر از سایر مبادی ورودی شهر شیراز باشد.

تردد کاهش یافته اما در ورودی شهرها ترافیک وجود دارد

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: در تمامی محورهای شاهد کاهش تردد هستیم اما در مسیرهای مواصلاتی که به شهرها نظیر شهر شیراز متصل می‌شود دارای ترافیک هستیم.

عبدالهاشم دهقانی با اشاره به اینکه انتظار کاهش ترددها وجود داشت اضافه کرد: با توجه به حجم ترافیکی که در برخی از ورودی‌های شهر شیراز مشاهده شده است انتظار می‌رفت که با توجه به شیوع ویروس کرونا عبور و مرور افراد کاهش چشمگیری داشته باشد و مردم از سفرهای غیر ضروری ممانعت کنند اما شاهد هستیم که این نکته هنوز رعایت نشده است.

وی اضافه کرد: طرح ترافیک محور شیراز فسا با توجه به این که زیاد بوده است سعی شده تا با اضافه کردن یک خط کنترل دیگر و ایجاد سه خط کنترل شاهد تأثیر این فرایند کنترل و حرکت ترافیک شهری باشیم.

رئیس پلیس راه شمال استان در خصوص غربالگری یادآور شد: غربالگری مربوط به ستاد کرونا بوده و پلیس راهور من باب همکاری در حال انجام این طرح است.

دهقانی تاکید کرد: یکی از اصول اصلی مراقبت‌های بهداشتی این رویداد این بود که مردم از خانه‌هایشان بیرون نیایند که تاکنون این مهم روی نداده است انتظار این بود که با توجه به هشدار لازم مبنی بر عدم خروج افراد از منزل شاهد کاهش رفت و آمد غیر ضروری باشیم که تاکنون این مهم رخ نداده است.

او اظهار کرد: عمده فعالیت‌های کنترلی که در محورهای ورودی شهر شیراز انجام می‌شود بر اساس فعالیت‌های افراد علوم پزشکی بوده است اما اکنون عمده فعالیت‌های اجرایی توسط نیروهای بسیج در حال انجام است.

ایجاد صف در محورهای ورودی شهرها موجب ترافیک زیادی پیش از محل غربالگری افراد می‌شود که این محل‌ها می‌تواند زمینه‌ساز شیوع بیماری کرونا در صورت وجود افراد ناقل باشد در کنار این موضوع ایجاد ترافیک در محورهای ورودی شهرها کار امدادرسانی به خودروهای اورژانس را نیز سخت‌تر از قبل کرده است زیرا این گونه خودروها نیز باید برای ورود به شهرها از این ترافیک عبور کند حال اگر مسیر جایگزینی برای خودروهای اورژانسی و امدادی در نظر گرفته نشود شاهد اتفاق‌های ناگواری در این حوزه خواهیم بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار