در هیاهوی شیوع کرونا در دنیا هنوز هم افرادی هستند که این بیماری را جدی نگرفته اند و آن را صرفا یک بازی سیاسی می دانند اما اینکه دلیل‌ پیدایش این تفکر و دیدگاه چیست و دلیل زیر بار قرنطینه نرفتن مردم آیا بی فرهنگی آنها هست یا دولت؟
کد خبر: ۸۳۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 25 March 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان،عاطفه قلع ریز: علی رغم تمامی هشدارها و تبلیغ مسولان برای تشویق مردم برای اینکه "در خانه بمانیم" را اجرایی کنند اما به ۵ دلیل عمده این پروژه به شکست خورد.
از بی فرهنگی مردم نیست که سرازیر در خیابان ها میشوند و یا حتی به مسافرت می روند و خطر جدی کرونا ویروس را یک شوخی می دانند بلکه برخورد مسولان با این بیماری خیلی جدی و خط قرمزی نبوده است.
وقتی در ابتدای برملا شدن ورود کرونا ویروس در قم مردم منتظر قرنطینه قم بودند و این حرکت جدی از سوی مسولان در حالی شکل نگرفت که مردم خطر کرونا ویروس را جدی گرفته بودند اما امتناع آنها از این اقدام باعث شد مردمی که اعتماد صد درصدی به مسولان کشور دارند با الگو برداری از انها ویروس کرونا را ساده ببینند و به معابر و کوچه خیابان بریزند.
دومین علتی که کرونا ویروس از سوی مردم جدی گرفته نشد ممانعت از کار جدی رسانه و اطلاع رسانی حقایق آن بود و در ۲۰ روز اول بروز کرونا تنها اخباری حق درج در تمامی رسانه ها را داشت که سبب افزایش نگرانی مردم نشود و انقدر خطرات ان منعکس نشد که مردم نه تنهادر خیابان و معابر حضور یافتند بلکه بار سفر بستند و جشن چهارشنبه سوری بپا کردند.
بدنبال ازدیاد رفت و امد ها و شیوع کرونا و عدم قرنطینه شهرهای که مرکز بروز بیماری شده بود مسولان را پس از دوماه از خوابت غفلت بیدار ساخت و تصمیم به انعکاس حقایق تلخ کرونا کردند به طوری که به طور مشخص امار مبتلایان و فوتی ها روزانه اعلام و چهره های شاخصی که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند اعلام رسمی شد.
سومین علتی که مردم وضعیت قرمز کرونا ویروس را جدی نگرفتند عدم اتخاذ و اجرای و مدیریت بحران کرونا ویروس در مقطع زمانی کنونی بود به طوری که در تمام دنیا شاهد اجرای بسته های تشویقی و حمایتی از خانوارها بودیم و با شیوه انگیزشی مردم را برای در خانه ماندن تشویق می کروند در حالی که در جای جای ایران به جای قرنطینه شهرها تمامی راه ها باز بود و اقدامی در جهت تامین مایحتاج زندگی مردم و چاره ای برای رکود اقتصادی خانوارها و اصناف نکردند و تمامی ادارات دولتی به مدت دو ماه باز بود.
چهارمین علت جدی نگرفتن هویت خطرزا و کشنده کرونا ویروس برگزاری گاها جلسات حضوری از سوی مسولان است و تنها دلیل موجه انها نشستن حاضرین به شکل فاصله دار و یک‌متر از همدیگر است به طوری که خبر از برگزاری مجلس از هفته آینده به صورت حضوری است.
پنجمین علتی که مردم کرونا ویروس را یک بیماری ساده مثل سرماخوردگی تلقی کردند اینکه متولیان حوزه بهداشت و درمان برای عدم ترس مردم و دوری از تشویش اذهان مردم با پنهان کردن حقیقت این ویروس کشنده ان را مساوی با سرماخورگی نامیدند و حتی انفلوانزا را بسیار کشنده تر از ان نامیدند و به خاطر کمبود ماسک افراد سالم را از زدن ماسک منع کردند و این در حالی بود که تا قبل از ورود کرونا ویروس ، آنفلوانزا نیز یک بیماری ساده مثل سرماخوردگی بود.
محافظت از کرونا ویروس اینگونه برای مردم تعریف شد که میتوانید با زدن ماسک و استفاده از دستکش به راحتی عبور و مرور کنید و همین مسله شعار "در خانه بمانیم" را با چالش جدی مواجه کرد.
در نهایت به راه افتادن کمپین رقص پرستاران و پزشکان و کادر درمانی در بیمارستانها یکی دیگر از دلایل نگاه طنز امیز و شوخی مردم به کرونا ویروس است.
حال بی فرهنگی از مردم است یا دولت؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار