حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری با بیان اینکه خداوند متعال جامعه را در ابتلا‌هایی قرار می‌دهد که در مسیر رشد، تعالی و حرکت قرار دهد خاطرنشان کرد: پروردگار متعال در طول تاریخ هرجا که جامعه بشری را به امتحاناتی مبتلا می‌کند، به وسیله آن در مسیر رشد نیز قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۳۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 25 March 2020
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه صحنه‌های همراهی و همدلی مقابله با کرونا را باید تقویت کرده و به تصویر کشید گفت: این اتفاقات نشانه رشد جامعه در مسیر الهی و مقاوم شدن آن است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه بیماری کرونا از ابتلا و امتحان‌های الهی است اظهار کرد: در این مسیر درک حکمت الهی توسط جامعه بشری حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال جامعه را در ابتلا‌هایی قرار می‌دهد که در مسیر رشد، تعالی و حرکت قرار دهد خاطرنشان کرد: پروردگار متعال در طول تاریخ هرجا که جامعه بشری را به امتحاناتی مبتلا می‌کند، به وسیله آن در مسیر رشد نیز قرار می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: در مورد کرونا دو نوع نگاه وجود دارد که یکی نگرانی و ناراحتی است که بگوییم این چه مصیبتی بوده بر سر ما نازل شده و دیگری نگاه اعتماد به خدا و تلاش برای رشد و حل مشکل است.

وی تصریح کرد: گمان دیدگاه مذهبی این است که هر اتفاقی یک حکمت الهی دارد و هرچه جامعه زودتر آن حکمت ابتلا را درک کند زودتر نیز از جامعه دور می‌شود؛ یعنی وقتی متناسب با حکمت الهی حرکت کنیم ابتلا از جامعه دور می‌شود.

نظیری با بیان اینکه به نظر می‌رسد یکی از مقاصد خداوند از این ابتلا مقاوم‌سازی کشور است که باید آن را کشف کرد گفت: همان موضوعی که مقام معظم رهبری بعد از شهادت سردار سلیمانی فرمودند که باید مقاوم شویم، در این خصوص نیز صادق است.

وی با اشاره به اینکه کرونا نشان داد نقطه‌ای آسیب‌پذیر وجود دارد تاکید کرد: باید تمام نکته‌های آسیب که دشمن ممکن است مورد هجمه قرار دهد را کشف کنیم و برای مقابله و مواجهه نیز طرح، برنامه و نقشه داشته باشیم.

نظیری با بیان اینکه بعد از مقاوم‌سازی نشان دادن قدرت و توان جامعه اسلامی در مقابل دشمن بسیار حائز اهمیت است افزود: باید نشان دهیم ایران اسلامی چقدر خوب توانست در مقابل این ابتلا دوام بیاورد، بایستد، خود را محکم کند و با قدرت و قوت به راه خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه در این میان در جامعه اسلامی برای آحاد مردم رشد اتفاق می‌افتد گفت: در حالی که عده‌ای نگران، مضطرب و ناامید هستند و احساس می‌کنند تمام راه‌ها بسته شده در مقابل صحنه‌ها و جلوه‌های زیبایی در جامعه اسلامی می‌بینیم که کمک به یکدیگر یکی از این زیبایی‌هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: با بروز بیماری کرونا کادر درمان، جوانان و طلبه‌ها پای کار آمده‌اند و حتی با وجود احتمال بروز مشکل به یاری مردم شتافتند.

وی مجاهدت و ایثار کادر درمانی در خط اول جبهه سلامت را بسیار ستودنی دانست و افزود: این موضوع که مالکی به دلیل اوضاع و شرایط جامعه از اجاره بهای خود به مدت یک ماه صرفنظر می‌کند بسیار حائز اهمیت است.

نظیری بیان کرد: پرستاری که ازدواج خود را چند ماه به تاخیر می‌اندازد تا بهره‌برداری بیشتری از سفره الهی در بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران داشته باشد همه این‌ها گواه رشد جامعه است.

 وی با بیان اینکه جلوه‌های رحمت الهی و حرکت در این مسیر برای مقابله با کرونا را باید تقویت و منعکس کرد افزود: نقش هیات‌های مذهبی نیز بسیار حائز توجه است، نقشی که نباید مقطعی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه مردم در فضای عمومی جامعه به کمک شبکه بهداشت و درمان آمده‌اند و در بخش‌های مختلف فعال هستند گفت: هیات‌ها برنامه خود را در این راستا تغییر داده‌اند که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برخی از هیات‌های مذهبی استان کار تولید ماسک، ضد عفونی معابر و فضا‌های عمومی جامعه را عهده‌دار شده‌اند.

نظیری با بیان اینکه محله‌ها بین هیات‌هایی توسط مجموعه ستاد مردمی مبارزه با کرونا تقسیم شده و اقدامات مقابله‌ای صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: هیات‌ها با هویت جدیدی متناسب با این نیاز وارد فضای جامعه شده‌اند که نشان می‌دهد مجموعه آن‌ها با پرچم امام عصر (عج) از ظرفیت ویژه‌ای برخوردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار