معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بارش‌های اخیر حوضه آبریز زاینده‌رود ۶۰ میلی متر بود و تاثیر چندانی بر میزان ذخیره سد نداشته است.
کد خبر: ۸۳۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 25 March 2020

حسن ساسانی افزود: همچنین پیش بینی‌ها حاکی است که بارش‌های روزهای آینده بر خلاف سایر نقاط کشور در حوضه آبریز زاینده‌رود کمتر از نُرمال است.

وی مقدار بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۸) تاکنون را ۹۰۲ میلی متر اعلام و تصریح کرد: بارش‌های ایستگاه اندازه‌گیری مذکور در سال قبل یک هزار و ۵۳۰ و برای متوسط بلند مدت یک هزار و ۱۰۸ میلی متر ثبت شد که نشان می‌دهد نسبت به پارسال با کاهش ۴۲ درصدی و در مقایسه با متوسط بلند مدت با کاهش ۱۹ درصدی بارندگی روبه رو هستیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: ذخیره کنونی سد زاینده رود ۳۸۸ میلون متر مکعب، ورودی و خروجی به ترتیب ۷۲ و ۱۶ متر مکعب بر ثانیه است.

ساسانی خاطرنشان کرد: با بارندگی روزهای گذشته و ایجاد رطوبت در خاک در مزارع کشاورزی منطقه، توزیع آب کشاورزی در نوبت بعدی بر اساس تصمیم شورای هماهنگی خواهد بود.

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان جلوگیری در اِسراف آب را خواستار شد و گفت: از مردم می‌خواهیم در عین حال که اقداماتی برای حفظ سلامتی خود و مقابله با کرونا انجام می‌دهند صرفه جویی را هم لحاظ کنند تا در ماه‌های پیش رو شرایط بحرانی از لحاظ کمبود منابع آبی رخ ندهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار