سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان از کاهش میزان مراجعات بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 23 March 2020

حجت الله غلامی افزود: بر این اساس برنامه‌هایی عملیاتی شد تا از میزان فشارهای مضاعف و طاقت فرسایی که به واسطه مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها وارد می‌شود کاسته شود.

وی اظهارداشت: در این راستا یک سامانه اینترنتی با عنوان "سلامت" برای غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی و خط تلفن ۳۱۱۳ به منظور ارائه مشاوره به آحاد شهروندان اصفهان در خصوص بیماری کرونا راه اندازی شده است.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان افزود: بسیاری از شهروندان با استفاده از این ۲ سامانه اینترنتی و تلفنی با بیان وضعیت و شرح حال خود و دریافت راهمایی‌های لازم از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کردند.

وی یادآور شد: بنا بر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اکنون وضعیت بیمارستان‌های استان مطلوب است و تخت‌ها به حد اشباع نرسیده است.

رییس کمیته ساماندهی خدمات سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان پیش از این به اجرای طرح ساماندهی خدمات درمان و پیگیری بیماران مبتلا به کرونا در این استان از طریق کلینیک‌ها و مراکز بهداشت خبر داد.

حمید مللی با اشاره به  افزایش مراجعه افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در این استان به بیمارستانها افزود: این طرح با هدف پوشش حدود ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا و از طریق کلینیک ها و مراکز بهداشت سراسر استان در قالب سطح یک و ۲ در حال اجراست.

وی اظهارداشت: برای اجرای این طرح حدود ۲۵۰ پزشک به صورت حضوری و ۶۰۰ پزشک به صورت غیرحضوری درباره چگونگی بررسی افراد مشکوک به بیماری کرونا  آموزش دیدند و افراد می توانند با مراجعه به کلینیک ها و مراکز بهداشت در نقاط مختلف استان که در سطح یک قرار دارند، مورد بررسی و تشخیص پزشکی قرار گیرند که در این مرحله حدود ۶۰ درصد آنها تعیین تکلیف می شوند و اگر نیاز به قرنطینه خانگی داشته باشند، کد ملی آنها ثبت می شود و سپس کارکنان و پزشکان مراکز بهداشت آنها را تا بهبودی کامل، تحت نظر خواهند داشت.

مللی افزود: در این طرح حدود ۴۰ کلینیک خصوصی و ۲۰ مرکز بهداشتی در سطح یک و پنج کلینیک خصوصی، یک کلینیک کودکان، چهار کلینیک دولتی و ۲ کلینیک تامین اجتماعی در سطح ۲ فعالیت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار