کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به تداوم بارش ها در مناطق غربی استان، گفت: اوج بارندگی ها از یکشنبه شب در مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان خواهد بود و تا روز دوشنبه ادامه می یابد.
کد خبر: ۸۳۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 22 March 2020

طی روزهای گذشته اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از روز یکشنبه در بسیاری از مناطق استان کاهش محسوس دما بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد و در نیمه شمالی استان بین هفت تا ۱۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است؛ افت دما تا پایان روز سه شنبه پنجم فروردین ماه ادامه خواهد داشت. برای مناطق غربی و ارتفاعات استان اصفهان نیز بارش برف بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر پیش بینی شده است.

ابراهیم هنرمند با بیان اینکه سامانه بارش زا امروز و فردا در استان اصفهان فعال است، اظهار کرد: تداوم بارش برف و باران همراه با رعد و برق و تگرگ در مناطق غربی و ارتفاعات استان انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اوج بارش‌ها از عصر و شامگاه امروز خواهد بود، افزود: آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای و جاری شدن روان آب در مناطق غرب، شمال و شمال شرق استان در ۲۴ ساعت آینده، پیش بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان همچنین با اشاره به کاهش چهار تا شش درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: خوروبیابانک با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای شش درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سرد ترین مناطق استان خواهند بود.

هنرمند اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به چهار درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی بیان کرد: میانگین بارش شب گذشته در کلانشهر اصفهان ۱.۷ میلی متر بوده است.

هنرمند با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان نیز، افزود: بیشترین بارش‌ها به ترتیب از سمیرم با میانگین ۲۲ میلی متر (۱۴ سانتی متر برف) فریدونشهر با میانگین ۲۰.۸ میلی متر (۲۰ سانتی متر برف) داران با میانگین ۱۸ میلی متر (شش سانتی متر برف)، چادگان با میانگین ۱۳.۲ میلی متر (دو سانتی متر برف)، نجف آباد با میانگین ۸.۸ میلی متر، نطنز و کاشان با میانگین هشت میلی متر، مورچه خورت با میانگین هفت میلی متر، زرین شهر با میانگین ۶.۷ میلی متر، خوانسار با میانگین ۶.۹ میلی متر (سه سانتی متر برف) گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار