معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد؛
تابناک: معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بدهی ۳۰۰میلیاردی بیمه هابه دانشگاه علوم پزشکی گفت: بار هزینه‌های بیمارستانی که بیمه‌ها از پرداخت آن شانه خالی می کنند بردوش بیمار قرارمی گیرد.
کد خبر: ۸۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 26 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علیرضا یوسفی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: بیمه های استان به دانشگاه علوم پزشکی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بدهکارند که این امر مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند.

وی افزود: زمانی که بیمه‌ای حاضر به پرداخت هزینه به بیمارستان نیست بار این هزینه‌ها بر دوش بیمار قرار می گیرد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: در واقع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال گذشته تاکنون از بیمه ها طلبکار است و این در حالی است که اجرای برنامه های بهداشت و درمان نیاز به پایداری منابع مالی دارد که بیمه های پایه و تکمیلی تامین کننده اصلی این منابع هستند.

وی از جمله مشکلات بخش بیمه‌ای را زیربار نرفتن بیمه ها برای برخی تعرفه‌ها برشمرد و گفت: بیمه ها همراه ما اجرای برنامه تحول نظام سلامت را همراهی نمی کنند و از بهمن ماه سال گذشته تاکنون دریافتی قابل ملاحظه ای از بیمه های استان نداشتیم.

یوسفی با اشاره به اینکه رقم این بدهی، بسیار کلان و منابع دانشگاه نیز در حال تهی شدن است، ادامه داد: با وجود این مشکلات اصفهان در مقایسه با سایر استانها در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی در ارتباط با پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: شش هزار و ۵۰۰ مترمربع ساختمان جدید در بیمارستان چمران در ماه آینده احداث و ۱۴۰ تخت به این بیمارستان اضافه می‌شود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه توسعه بیمارستان خورشید، بهره‌برداری از بیمارستان‌های شهرستان خور، شهر جندق، شهر کلیشاد و بیمارستان جدید در شهرستان خمینی شهر در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: همچنین هشت هزار مترمربع برای توسعه بیمارستان کاشانی در نظر گرفته شده است.

دانشگاه علوم پزشکی وظیفه نظارت بر تمام بیمارستان‌های اصفهان را دارد

در ادامه این نشست حمید صانعی نماینده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: ۳۳ بیمارستان از ۵۵ بیمارستان استان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است اما دانشگاه علوم پزشکی باید برعملکرد تمامی بیمارستان‌ها دیگر از جمله بیمارستان‌های خیریه‌ای نظارت دارد.

وی با اشاره به کاهش تخلفات پزشکی و درمانی و دریافت تعداد این تخلفات در اصفهان گفت: میزان این تخلفات از تعداد انگشتان دو دست هم کمتر است و کاهش چشمگیری داشته است.

نماینده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه مردم می توانند هر گونه تخلف پزشکان را به شماره تلفن ۱۶۹۰ اعلام کنند، به کاهش تخلفات پزشکی و درمانی و دریافت زیرمیزی در اصفهان اشاره کرد و گفت: میزان این تخلفات از در اصفهان از تعداد انگشتان دو دست هم کمتر است و کاهش چشمگیری داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار