یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم شهرها را قرنطینه کنیم مایحتاج عمومی مردم دچار مشکل می‌شود و در ایران شرایط قرنطینه تعاریف خاص خود را دارد و این موضوع را نباید با دیگر کشورها مقایسه کرد.
کد خبر: ۸۳۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ 17 March 2020

حیدرعلی عابدی با بیان اینکه مردم باید در خانه بمانند و به مسافرت نروند، اظهار کرد: مردم باید درک کنند که شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا خوب نیست، به همین دلیل باید در خانه‌های خود بمانند و از رفتن به سفر پرهیز کنند. خانواده‌ها با تمام وجود تلاش کنند که بهداشت را رعایت و با مسئولان امر همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: نمایندگان مجلس به جز موارد ضروری در شرایط قرنطینه می‌مانند و به خوبی به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل می‌کنند. برای مثال در جلسات کمیسیون تلفیق و ستاد استانی مبارزه با کرونا که ضرورت دارد شرکت می‌کنیم، اما اکثر کارهایمان را از طریق ارتباط اینترنتی انجام می‌دهیم و در کل سعی کرده‌ایم حداقل تماس را در اجتماع داشته باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه برخی می‌گویند باید شهرها را قرنطینه کنیم باید توجه داشته باشند که قرنطینه یک شهر، ضروریاتی لازم دارد. اگر بخواهیم شهرها را قرنطینه کنیم مایحتاج عمومی مردم دچار مشکل می‌شود و در ایران شرایط قرنطینه تعاریف خاص خود را دارد و این موضوع را نباید با دیگر کشورها مقایسه کرد.

عابدی تصریح کرد: البته قرنطینه نکردن شهرها به این معنی نیست که هیچ موردی را نباید محدود کرد. باید برخی مشاغل و گروه‌های سنی را محدود کرد و افراد ۶۰ سال به بالا را نباید اجازه خروج از منزل داد. البته باید شرایط این محدودیت‌ها را فراهم کرد تا افراد مسن اگر خریدی داشتند بتوانند خرید خود را تلفنی و اینترنتی انجام دهند یا گروه‌های اجتماعی داوطلبی باشند که به سالمندان کمک کنند.

وی ادامه داد: نیازی به باز بودن برخی مغازه‌ها مانند فروشگاه‌های لباس و پوشاک نیست و مسئولان نباید در این خصوص کوتاه بیایند. کار خوبی که در حال انجام است کنترل ورودی برخی از شهرها مانند اصفهان است و این کنترل به گونه‌ای برنامه ریزی شده که اگر بر فرض مسافری هم وارد شهری شد هیچ گونه خدماتی دریافت نکند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مسئولان در حد مقدورات خودشان در حال تلاش هستند، اما مشکلات هم زیاد است. معتقدم نیروهای انتظامی، استانداری و سازمان میراث فرهنگی عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته‌اند، اما سیستم بهداشت و درمان برای کنترل ویروس کرونا و تشخیص این بیماری می‌توانست زودتر وارد عمل شود و جامعه را به موقع در خصوص کرونا آگاه کند. بنابراین در این بخش کمی نقص دیده می‌شود که خیلی از این مشکلات به آینده‌نگر نبودن برخی مسئولان برمی‌گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار