سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: از تعداد کل نمونه‌های فرستاده شده به انستیتو پاستور از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، تاکنون جواب ۴۶۹ مورد مثبت و ۲۱۲ مورد منفی بوده است.
کد خبر: ۸۳۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 15 March 2020

سید علیرضا مروجی در این زمینه بیان کرد: همچنین در بین افراد فوت شده به دلیل بیماری‌های تنفسی تا این لحظه نتیجه آزمایش ۴۶ مورد مثبت و ۱۷ مورد منفی اعلام شده است و پاسخ آزمایش سایر افراد هنوز نیامده است.

وی اضافه کرد: تعداد مجموع ترخیص‌ها تا امروز ۹۱۹ نفر است و به محض اعلام جواب آزمایش‌ سایر افراد، دوباره آمار به‌روز و رسمی اعلام می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: راهبرد مقابله با کرونا دیروز از مرحله دفاعی به مرحله تهاجمی وارد شد و در این زمینه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای نیروهای پایگاه‌های بسیج از روز شنبه با هدف همکاری در آموزش و اطلاع‌رسانی، ضدعفونی مراکز تجمعی، تشدید نظارت بر اصناف، پیگیری تلفنی ثبت اطلاعات جمعیت زیر پوشش در سامانه سلامت را با برنامه‌ریزی ناظران پیگیری و از محل پایگاه سلامت یا پایگاه بسیج صورت خواهند داد.

وی تشریح کرد: هر مراقب سلامت به طور میانگین ۷۰۰ خانوار زیر پوشش دارد که در ۶ روز کاری، روزانه دست‌کم ۱۱۶ خانوار را باید غربالگری کند و با کمک نیروهای بسیج برای هر مراقب ۲ نفر نیروی بسیج خواهد بود که با تقسیم کار روزانه با نزدیک به ۴۰ خط تلفن از سوی سه نفر (یک مراقب و ۲ نیروی بسیج برای هر بلوک و روزانه در مجموع ۱۱۶ تماس) می‌توان تا پایان هفته آتی ۱۰۰ درصد خانوارها را غربالگری کرد.

مروجی گفت: قرار است از این پس نیروهای حوزه بهداشت و به ویژه مراکز ۱۶ ساعته بهداشت در خط مقدم باشند تا جمعیت زیر پوشش خود را غربالگری  کنند و با شناسایی زودرس مبتلایان، هم روند درمان را تسریع و بهینه کنند و از عوارض بعدی و حتی مرگ جلوگیری کنند و هم با این کار فشار کاری بیمارستان‌ها را کاهش دهند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: شیوع کرونا ، سلامت ، کاشان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار