فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران:
زالی گفت: روش‌های مردم برای مقابله با کرونا باید تغییر کند این ویروس بسیار مرموز و موذی است.
کد خبر: ۸۳۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 15 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران و مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور امشب بیست و چهارم اسفند ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین اخبار از کرونا پرداختند.

علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان و تعداد بستری‌ها در استان تهران هستیم گفت: استان تهران به نسبت سایر استان‌ها بالاترین میزان را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به وضعیت امدادرسانی در استان تهران افزود: به همت بلند عزیزانم در شهر تهران تلاش شده ظرفیت مناسبی را برای بیماران در نظر بگیریم لذا نگرانی این است که اگر همکاری همه جانبه مردم را شاهد نباشیم فشار مضاعفی به تیم درمان وارد می‌شود و ممکن است در آینده با خطر فرسودگی همکاران مواجه شویم.

زالی با اشاره به اینکه مردم با رعایت بهداشت و با ماندن در منزل می‌توانند به کنترل این بیماری بپردازند و ما را بیشتر از این خسته نکنند ادامه داد: مردم با رعایت جدی موضوع می‌تواند بار کمتری را به همکارانم تحمیل کنند؛ لذا بخشی از این نگرانی‌ها توسط تیم پزشکی به شهروندان منتقل شده است.

او با تاکید بر اینکه روش‌های مردم برای مقابله با کرونا باید تغییر کند، عنوان کرد: ویروس کرونا بسیارمرموز و موذی است متاسفانه اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا با تاخیر در حال انجام است.

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه حضور پر تراکم آحاد مردم در سطح شهر و تغییر ریتم رفت و آمدها حاکی از این است که این توفیق را نداشته ایم، گفت: مردم دچار رفتار تفریط شده‌اند و این روزها را با تسامح اجتماعی روبرو هستیم، طی نظرسنجی به عمل آمده متاسفانه ۶۲ درصد مردم در این نظرسنجی که مورد سوال واقع شده بودند تصورشان این بود که به این بیماری مبتلا نمی شود و این تصور نگران‌کننده‌ای است، ۴۰ درصد مردم معتقد بودند که ماندن در خانه کاری عبث است.

زالی با اشاره به اینکه سطح مداخلات را در کشور برای کنترل این بیماری در حد متوسط ارزیابی می‌کنم، ادامه داد: باید شدت مداخلات در عرصه مدیریت شهری نه فقط در تهران بلکه برای استان های درگیر باید به طور طبیعی تغییر پیدا کند.

او با اشاره به اینکه مردم باید موضوع را جدی تلقی کنند، گفت: هنوز مردم تصور می کنند که کووید ۱۹ سرماخوردگی است در حالی که اینگونه نیست، در روزهای اخیر افراد به صورت متراکم در سطح شهر تردد می کنند اگر این ریتم تغییر پیدا نکند اوضاع بدتر می شود.

زالی تصریح کرد: بدون اینکه ترس و اضطراب بی موردی را در مردم ایجاد کنیم باید این بی توجهی را مورد توجه قرار دهیم ما باید مجموعه مداخلات تسهیلی و تشویقی را ایجاد کنیم، باید بسته متراکمی را در نظر بگیریم تا کسب و کارهایی که آسیب پذیر هستند حمایت شوند و بحث پوشش مالیاتی و کمک های معیشتی، تعویق در پرداخت قبوض، پایین آوردن تعرفه اینترنت را در پیش بگیریم، اگر اینها انجام نشود آثار اقتصادی کرونا زیاد خواهد بود.

او ادامه داد: بیماری کرونا فقط بهداشت و درمان و حمله بیولوژیک نیست بلکه یک مجموعه جامع الاطراف و استفاده از تمامی مداخلات است، علاوه بر برنامه های بازدارنده و آموزش همگانی دادن بسته های تشویقی و حمایتی بسیار کارساز خواهد بود، دولت باید بسته عملیاتی کارا و پویا با پوشش دهک‌های پایین درآمدی را در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار