رئیس اورژانس البرز
مهرداد بابایی گفت: مراکز بهداشتی محلات در البرز تا ساعت 24 فعالیت کرده و مردم اگر نیاز به حضور پزشک داشتند به این پایگاه ها مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۳۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 14 March 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس اورژانس البرز با اشاره به اینکه مردم باید بیماری کرونا را جدی بگیرند گفت: بزرگترین نگرانی ما در بهداشت و درمان بی توجه عموم به ویروس مذکور و گسترش روز به روز این بیماری در سطح کشور و استان است لذا دو اصل رعایت بهداشت و قرنطینه یا ماندن در خانه حائز اهمیت خواهد بود. 
مهرداد بابایی افزود: طی روزهای اخیر ما شاهد بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا همزمان با شیوع کرونا هستیم و مردم ممکن است آن را با کرونا اشتباه گرفته و نگران شوند در نتیجه مهم ترین علائم بیماری کرونا تب، سرفه خشک و تنگی نفس است و اگر کسی آبریزش بینی، گلودرد و بدن درد همراه با تب دارد کمتر امکان گرفتن کرونا وجود دارد. 
وی اظهار داشت: افرادی که داری تب خفیف هستند باید در منزل بمانند و در یک اتاق خود را قرنطینه کنند، بهداشت را رعایت کرده و صرفا یک نفر از اعضای خانواده با این اشخاص برای تهیه غذا و وسایل مورد نیاز در ارتباط باشند تا با کنترل تب و استراحت یا استفاده از غذاهای سالم و میوه علائم بیماری برطرف شود. 
بابایی تصریح کرد: اگر فردی به تنگی نفسی که وی را آزار می دهد مبتلا شد با شماره 115 اورژانس البرز یا سامانه 4030 تماس گرفته و مشاوره ها یا خدمات پزشکی لازم را دریافت کنند، البته ما قصد داریم عموم مردم در منزل درمان شوند، همچنین مراکز بهداشتی محلات هم تا ساعت 24 فعالیت کرده و مردم اگر نیاز به حضور پزشک داشتند به این پایگاه ها مراجعه کنند تا در صورت لزوم به بیمارستان ها ارجاع داده شوند. 
وی گفت: تمامی بیمارستان های البرز آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند و اگر تشخیص داده شود یک بیمار نیاز به اقدامات تشخیصی بیشتری دارد آن را انجام می دهد در غیر این صورت تست کرونا برای هر شخصی که وارد بیمارستان می شود قابل انجام نیست چرا که نیاز نیست و امکانات لازم برای گرفتن تست کرونا از همه وجود ندارد. 
رئیس اورژانس البرز در خاتمه کنترل علائم بالینی در منزل و مراقبت های بهداشتی را مهم ترین نکاتی دانست که باید توسط مردم مورد توجه قرار گیرد و خاطرنشان داشت: کرونا اگر چه نگران گننده است اما مردم نباید از آن بترسند و خوشبختانه بیش از 80 درصد مبتلایان به خودی خود بهبودی را به دست می آورند و 20 درصد نیازمند مراجعه به بیمارستان هستند و درصد مرگ و میر هم بسیار پائین تر از آنفولانزا است.   
برچسب ها: اورژانس ، کرونا ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار