فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری 14 نفر از بدهکاران بانکی که به بهانه انجام فعالیت های اقتصادی و وارد کردن کالا از خارج از کشور، اقدام به اخذ 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی کرده و متواری شده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۸۳۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 10 March 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار مهدی معصوم بیگی، اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای مقابله با مفسدان و برهم زنندگان بازار ارز با رصد دقیق فعالیت های اقتصادی غیر مجاز، ۱۴ نفر از بدهکاران بانکی که تسهیلات ارزی از بانک ها اخذ کرده، اما نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکرده بودند را شناسایی کردند.

وی افزود: این افراد با ثبت قانونی ۷ شرکت تجاری اقدام به اخذ تسهیلات ارزی به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال کرده، اما نه تنها هیچ گونه فعالیت تجاری انجام نداده و هیچ کالایی را هم از خارج وارد نکرده اند، بلکه ارزهای دولتی اخذ شده از بانک ها را به نرخ آزاد در بازار به فروش رسانده و پس از موعد مقرر نیز از پرداخت بدهی شان، خودداری کرده بودند.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نشانی های مندرج در مدارک ارائه شده به بانک ها و اداره ثبت شرکت ها تغییر یافته بود، هیچ گونه ردی از این افراد وجود نداشت، اما با تلاش شبانه روزی کارآگاهان و انجام یکسری اقدامات علمی خاص و تحقیقات گسترده، مخفیگاه های این افراد شناسایی و طی چند عملیات جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: به تمام مخلان نظم و امنیت کشور هشدار می دهیم که پلیس به عنوان حافظ منافع مردم مقتدرانه در صحنه حضور دارد و اجازه نا امنی و دستبرد به اموال بیت المال را به هیچ کس نمی دهد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار