ویروس کرونا دارای علائمی مشابه سرماخوردگی و آنفولانزا می‌باشد، اما تفاوت‌هایی دارند که با دانستن آن‌ها می‌توانید این سه بیماری را از یکدیگر تشخیص دهید.
کد خبر: ۸۲۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 09 March 2020
به گزارش تابناک سمنان: ویروس کرونا دارای علائمی مشابه سرماخوردگی و آنفولانزا است، اما تفاوت‌هایی دارند که با دانستن آن‌ها می‌توانید این سه بیماری را از یکدیگر تشخیص دهید.
 
چگونه باید تفاوت بین آبریزش بینی، سرفه، گلو درد و تب را از هم تشخیص داد؟ چگونه نوع بیماری را تشخیص دهیم؟ البته که تشخیص این سه بیماری از یکدیگر بسیار سخت است و نمی‌توان گفت که عفونت باکتریایی است یا ویروسی؟
 
تفاوت سرماخوردگی با کرونا در چیست؟

در وهله اول می‌توان گفت که علائم مربوط به کرونا ویروس، شبیه به چیزی است که آن را به عنوان سرماخوردگی رایج و آنفولانزا می‌شناسند.
 

علائم ویروس کرونا چیست؟

 علائم رایج ویروس کرونا شامل؛ تب، سرفه‌های خشک، تنگی نفس، درد عضلانی، خستگی و تب است.
 
علائم کرونا ویروس با شیوع کمتر شامل؛ سردرد، اسهال، خلط خونی و مخاط زیاد بینی می شوند.

همچنین علائم غیر معمول این ویروس آبریزش بینی وگلودرد است.

علائم کرونا در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی اتفاق می‌افتد و عفونت‌ها معمولاً قسمت فوقانی را درگیر می‌کنند و بنابراین کسانی که به دو نشانه آبریزش بینی و عطسه مبتلا هستند، احتمالاً به سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مبتلا هستند.

از آنجایی که کرونا ویروس جدید، عموماً روی قسمت پایین دستگاه تنفسی تاثیر گذار است، پس بیشتر عفونت‌های مربوط به آن همراه با سرفه خشک، تنگی نفس و ذات الریه می‌باشد، اما معمولاً گلودرد را به همراه نخواهد داشت.

بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا جدید مبتلا شده اند، در وهله اول هیچ علائمی را از خود نشان نمی‌دهند. طبق تحقیقات انجام شده در مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها در کشور آلمان، این ویروس جدید دارای دوره کمون یا نهفته به مدت ۱۴ روز است.

اگر نمی‌دانید که دقیقاً به چه بیماری مبتلا هستید و در مورد آن نگران می‌باشید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. یک متخصص می‌تواند نمونه‌ای از مخاط شما را تجزیه تحلیل کند و تعیین نماید که ویروس تنفسی شما از چه نوعی است و در نهایت نتیجه قطعی را به شما گزارش خواهد داد.


تفاوت علائم کرونا با علائم آنفولانزا و سرماخوردگی

برای اینکه بهتر بتوانید این سه بیماری را از یکدیگر تشخیص دهید، علائمی را به به صورت تفکیک شده معرفی می‌کنیم.

در ویروس کرونا علائم به صورت تدریجی فرد را درگیر می کنند و علائمی که بیش از بقیه شایع می‌باشند که عبارتند از؛ تب معمولاً زیر ۴۰ درجه سانتیگراد و سرفه خشک و احساس خستگی با شدت متوسط، احساس ناراحتی در قفسه سینه با شدت بالا، بی اشتهایی در حالت خفیف وگرفتگی بینی که کمتر نسبت به موارد یاد شده رواج دارد.

علائم مربوط به ویروس آنفولانزا به صورت ناگهانی در فرد بروز پیدا می‌کنند، علائمی همچون؛ تب بالای ۴۰ درجه سانتیگراد، لرز شدید، سردرد، سرفه، گلودرد، درد عضلانی، احساس خستگی شدید، احساس ناراحتی در قفسه سینه با شدت متوسط، بی اشتهایی، و لرز شدید در ابتلا به آنفولانزا بیش از بقیه رواج دارند.
 
علائم مربوط به سرماخوردگی معمولاً به صورت تدریجی بروز پیدا می‌کنند علائمی مانند؛ گلو درد، آبریزش بینی، گرفتگی بینی ، عطسه و بی اشتهایی در ابتلا به سرماخوردگی بیش از بقیه رواج دارد.
 
مواردی همچون؛ لرز، سر درد، گلو درد، درد عضلانی، آبریزش بینی، عطسه، دل درد، حالت تهوع، استفراغ و اسهال در افراد مبتلا به کرونا ویروس بسیار نادر است و معمولاً جزء علائم ابتلا به کرونا محسوب نمی‌گردد.
 
منبع:سایت نمناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار