مدیرکل استاندارد ایلام:
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد(تولید شن و ماسه، بتن آماده و فوم پلی استایرین) در این استان شناسایی و پلمب شدند.
کد خبر: ۸۲۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 09 March 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی افزود: این واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن پروانه، عدم رعایت استانداردها و بی توجهی به دریافت اخطارهای متعدد در خصوص رفع نواقص، پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی محصولات و تولیدات مصالح ساختمانی ضروری است ، افزود: شاخص کیفیت ساختمان‌ها را می ‌توان بر حسب نوع سازه و کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته در آن‌ها مورد ارزیابی قرار داد و این مهمترین عامل مقاومت و ایستایی ساختمان‌ها در مقابل عوامل خارجی و تهدیداتی مانند زلزله است.

همتی، هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان برشمرد و یادآور شد: اداره‌ کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفان و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می‌کند.

وی از معرفی ۸۶ فقره پرونده حقوقی واحدهای متخلف ایلام به مراجع قضایی استان(تعزیرات حکومتی و دادگستری) در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: این اداره کل با جدیت و قاطعیت در تمام حوزه های مربوطه نظارت و پیگیری خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد ایلام از جعل علامت استاندارد چهار واحد تولیدی در مناطق مختلف استان خبر داد و ادامه داد: این واحدهای تولیدی به علت سوء استفاده از علامت استاندارد به صورت جعلی و سایر تخلفات قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

همتی اضافه کرد: با بازرسی های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل در سال جاری هشت مجموعه تجهیزات شهربازی غیر استاندارد که مغایر با حقوق شهروندی و سلامت و ایمنی مردم بود با دستور دادستان و همکاری پلیس اماکن پلمب شده است.

وی با اشاره به اهمیت روحیه تعامل و همکاری در پیشبرد اهداف استان، افزود: اداره کل استاندارد ایلام تلاش می‌کند که سطح تعاملات خود با دستگاه‌های دیگر را در مسیر اهداف کلی استان توسعه دهد.

سال گذشته ۱۲۶ واحد تولیدی فعال استان زیر پوشش اداره کل استاندارد ایلام قرار گرفت./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار