مسئول هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران:
مسئول هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران، با تاکید بر این‌که مدیریت کرونا در ایران درست، قوی و پیشرفته است؛ گفت: بر اساس مشاهدات اینجانب در ایران و شهر قم، شاهد یک پیشرفت چشمگیر هستیم.قم از ظرفیت غلبه بر کرونا برخوردار است.
کد خبر: ۸۲۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲ 09 March 2020

به گزارش تابناک قم، دکتر «ریچارد برنان» در گفت‌وگو با خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: کشور ایران و شهر قم بر اساس آموزه‌های درست مسئولان، مدیریت مطلوب مجموعه درمانی، جانفشانی‌های افراد، ساختار قوی بخش درمان و آگاهی عمومی افراد ظرفیت غلبه بر کرونا را داراست.

وی با تاکید بر این‌که کشورهای مختلف درحال جنگ با کرونا هستند، اظهار کرد: در بیمارستان‌های قم شاهد حضور داوطلبانی بودیم که درحال خدمت به بیماران بودند که حضور این افراد قابل توجه و تقدیر است.

وی گفت: هرچند تحریم مانع ورود برخی از تجهیزات حفاظتی به ایران شده است، اما برخی از کشورها که تولیدکننده بودند، اکنون این تجهیزات را برای خود نگه داشته‌اند و برخی از تولیدکنندگان نیز قیمت‌ها را افزایش داده‌اند، چراکه در سطح جهانی شاهد یک رقابت برای جمع‌آوری این تجهیزات هستیم.

مسئول هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی در حال تلاش برای افزایش تولید تجهیزات مورد نیاز و انتقال این تجهیزات به دست نیازمندان واقعی است.

وی با بیان این‌که تردد رفت‌وآمدها و برخی از قرنطینه‌ها تاثیرات مثبتی در کنترل شیوع کرونا دارد، گفت: افزایش این قرنطینه‌ها در برخی از عرصه‌ها می‌تواند تاثیرات منفی اقتصادی و معیشتی نیز داشته باشد و تصمیم‌گیری در مورد هر شهر و کشوری منوط به بررسی‌های مسئولان آن شهر و کشور است؛ به تناسب خطر و ریسکی که مورد توجه افراد است، باید تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت اخیرا کمک‌های شایانی را به ایرانی‌ها داشته است، به‌عنوان نمونه هفت تُن از تجهیزات پزشکی از جمله دستکش، ماسک و لباس‌های ایزوله‌ای به وزارت بهداشت ایران داده شده است و در ادامه نیز کیت ها و تجهیزات حفاظتی دیگری به ایران ارسال خواهد شد.

مسئول فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت در دفتر مدیترانه شرقی قاهره خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا محدودیت‌هایی که برای انتقال تجهیزات پزشکی وجود دارد، برداشته شود.

«ریچارد برنان» با بیان این‌که ویروس کرونا یک ویروس بسیار جدید است، اظهار کرد: از نخستین یافته‌هایی که در مورد این ویروس داشته ۶۴ روز گذشته است.

مسئول فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت در دفتر مدیترانه شرقی قاهره افزود: شیوع کرونا در سراسر دنیا رخ داده و بیش از ۱۰۳ کشور با این بحران روبرو و نظام بهداشتی دنیا به چالش کشیده شده است.

وی گفت: ما تحت تاثیر مدیریت و رهبری موجود در بخش‌های گوناگون و جانفشانی‌های پرستاران و مددکاران و جامعه درمانی قرار گرفته‌ایم و باید مردم استان قم و ایران به افرادی که در حال جانفشانی هستند افتخار کنند.

«ریچارد برنان» خاطرنشان کرد: اکنون در بیمارستان‌ها به صورت ویژه در حال درمان بیماران هستند و تلاش‌های بسیاری برای آموزش افراد در زمینه کرونا در حال دنبال شدن است.

وی با بیان این‌که کرونا یک چالش جهانی است، بیان کرد: اولویتی که دولت به این موضوع داده است، موجب می‌شود به شیوه مطلوب بتوان به این ویروس غلبه کرد و البته که هر فردی باید به شیوه‌ای در کنترل شیوع ویروس مشارکت کند.

مسئول هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران بر لزوم شست‌وشوی دست‌ها به صورت مستمر تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهید عطسه کنید، از گودی آرنج یا دستمال کاغذی استفاده کنید.

وی قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماع را یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با کرونا دانست و گفت: اگر سرفه‌ها، عطسه‌ها و دردهای گوارشی به صورت مستمر مشاهده می‌شود؛ باید به بیمارستان مراجعه شود.

بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

شهروندان برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم می‌توانند به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی ایترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار