اگر چه آمدن عید نوروز لحظه شماری می کند و تنها دلخوشی این روزهای مردم شده است اما بی توجهی مردم به هشدارهای سلامتی و سرریز شدن انها در کوچه و خیابان باعث سردرگمی مسولان و هشدار موج جدید از بیماری کرونا می رود.
کد خبر: ۸۲۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 08 March 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، ممانعت از اعلام وضعیت قرمز کرونا در جامعه و بستن دست رسانه‌ها از سوی مسولان باعث شد امروز مردم خطر بیماری کرونا را جدی نگیرند و علیرغم درخواست مسولان برای خانه نشینی شاهد سرریز شدن مردم به کوچه وخیابان ها و آعاز سفرهای نوروزی هستیم.
امروز بار دیگر مسولان دست به دامن رسانه ها شدند که اعلام خطر جدی بیماری کرونا را سر دهند زیرا که در اصفهان حتی چند بیمارستان دیگر درگیر پوشش بیماری کرونا شدند.
از ظرفیت اردوگاه هاو برخی فضاهای ورزشی و حتی هتل ها در برخی شهرها به عنوان نقاهتگاه بیماری کرونا استفاده کردند.
رییس بیمارستان امام حسین اصفهان که تخصصی نگهداری کودکان بیمار است در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک که کودک مبتلا به کرونا هم داریم ،گفت: بله تعداد کمی از کودکان به بیماری کرونا مبتلا شدند که تحت درمان هستند.
مهرداد معمارزاده با اشاره به اینکه مردم تا اول اردیبهشت ماه در خانه بمانند، اضافه کرد: چون کودکان واکسینه شدند از این منظر کمتر از بزرگسالان در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

فراگیری بیماری کرونا را جدی بگیرید/نقاهتگاه بیماران کرونایی پایه ریزی شد

با آمدن نوروز و آغاز سفرهای نوروزی زنگ خطر موج جدید بیماری کرونا شکل گرفت و در همین راستا شاهد تشکیل جلسات فوری ویژه با محوریت هلال احمر در اصفهان شدیم.
در همین راستا مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، سپاه ،ارتش، شهرداری اصفهان ، اموزش. پرورش و‌دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدام به ایجاد یتاد قرارگاه نقاهتگاه کردند که هدف از آن انجام مراقبت های پس از بیمارستان است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در این خصوص گفت: تعدادی از بیماران کرونایی پس از دریافت خدمات درمانی با مرحله بهبود رسیدند که نیاز به بستری در بیمارستان نیست اما امکان نگهداری در خانه خم نیست و باید ۱۴ روز در نقاهتگاه های خود بمانند .
وی با اشاره به اینکه هنوز مکان نقاهتگاه مشخص نیست، افزود: برای ارایه خدمات به بهبود یافتگان از توان داوطلبین و بسیجیان جامعه پزشکی استفاده میشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار