وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز جمعه 16 اسفند در وضعیت نارنجی قرار گرفت و برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد.
کد خبر: ۸۲۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 06 March 2020

میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام مرکز نرم افزار پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز جمعه با میانگین ۱۱۷ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

وضعیت هوای شهر اصفهان هم‌اکنون در خیابان دانشگاه ۱۳۵ ناسالم برای گروه‌های حساس، خیابان استانداری ۱۱۸ ناسالم برای گروه‌های حساس و بزرگراه خرازی 100 در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوای شاهین شهر با ۷۴(AQI)، سجزی ۵۴ سالم و  کاشان ۸۷  سالم ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

همچنین بر پایه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار برای امروز و گذر موج ناپایدار از اواسط روز شنبه و روز یکشنبه بر روی استان  است، بر این اساس امروز در اکثر مناطق استان وضعیت جوی  صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار