رئیس ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش استان فارس با بیان اینکه تاکنون هیچ ورزشکاری در فارس به کرونا مبتلا نشده است، گفت: در حال حال حاضر تمام اماکن ورزشی استان تعطیل است و ممکن است با نظر استانداری، اداره کل ورزش و وزارتخانه این تعطیلی تمدید شود.
کد خبر: ۸۲۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ 04 March 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: کاوه باشتی امروز در نشست خبری که با ابتکار روابط عمومی این هیئت به صورت مجازی برگزار شد، در پاسخ به سوالات خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: بر این باوریم که حتی وجود یک مورد جدید مثبت به کرونا می‌تواند طول این اپیدمی را بیشتر کند و به همین جهت باید همه امکانات را فراهم کرد تا جلو انتشار و بزرگ شدن این اپیدمی گرفته شود.

وی با اشاره به گندزدایی باشگاه‌های ورزشی گفت: در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس برگزار شد، مقرر شده به صورت برنامه زمان‌بندی شده تمام باشگاه‌های استان فارس گندزدایی شوند.

 

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با تاکید بر اینکه نباید از رفت و آمد در جامعه هراس داشته باشیم، بیان کرد: ویروس کرونا از پوست سالم عبور نمی‌کند و اگر در جامعه در حال انجام کاری هستیم و به سطوحی که آلوده هستند در تماس بوده و آن را به صورت و چشم نزنیم احتمال انتقال بیماری بسیار پایین است.

باشتی با بیان اینکه بهتر است ما به هر سطحی و جایی که دست می‌زنیم، دست‌ها را بشوییم، افزود: بهترین روش شستشوی دستها با آب گرم و صابون است، بعد از اینکه از محل کار به خانه می‌رویم از آب گرم برای شستن دست‌ها استفاده کرده و از خوردن غذای سرد بپرهیزیم. همچنین در طول روز شستشوی بینی با آب گرم که می‌تواند از انتشار ویروس جلوگیری کند را فراموش نکنیم.

این پزشک گفت: توصیه می شود ورزشکاران در دورانی که در خانه هستند فعالیت‌های ورزشی خود را ادامه دهند، اما این ورزش و حرکات بدنی طوری نباشد که باعث خستگی شود باید اجازه دهند بدن استراحت لازم را داشته باشد.

وی بیان کرد: با کمک روانشناس هیئت پزشکی ورزشی به زودی در فضای مجازی راه ارتباطی با ورزشکاران ایجاد و در راستای کاهش استرس روحی مشاوره لازم به آنان داده می‌شود.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش استان فارس تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت استان فارس در موضوع بیماری کرونا و پیشگیری‌های لازم در این زمینه بسیار خوب است و در این راه باید از تمام فعالان عرصه نظام سلامت و مردم با فرهنگ استان فارس که همکاری لازم را داشته‌اند قدردانی کرد.

باشتی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در مورد تغذیه ورزشکاران گفت: تغذیه مناسب و موثر این روزها باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته و از ویتامین‌های مختلف به ویژه ویتامین D استفاده کنند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس به قهرمانان ورزشی نیز توصیه کرد: ورزش در هر روز توصیه نمی‌شود و باید ورزشکاران عزیز طوری ورزش کنند که بدن دچار خستگی نشود و اجازه دهند که بدن خود را ریکاوری کرده و دچار خستگی نشود.

باشتی با بیان اینکه احتمال ابتلای هر فرد به کرونا کم است، گفت: بر اساس آخرین یافته‌های بهداشت جهانی احتمال انتقال ویروس از افراد عادی که علائم ندارند پایین بوده و بنابراین نباید هراس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات و توصیه‌های لازم در مورد بیماری کرونا بر روی سایت هیئت پزشکی ورزشی استان فارس قرار داده شده و بیش از این اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد، به مردم توصیه کرد: در کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد بیماری کرونا به سایت‌های معتبر علمی مراجعه کرده و اطلاعات را از منابع رسمی دریافت کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار