مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت : در سال جاری ۹۰ هکتار به سرانه فضای سبز این کلانشهر اضافه شده است.
کد خبر: ۸۲۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 03 March 2020

فروغ مرتضایی نژاد در جمع خبرنگاران که به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق لایو اینستاگرام انجام شد، افزود: سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز شهر در اصفهان داریم که تا پایان سال به سه هزار و ۸۵۰ هکتار می‌رسد.

وی تعداد درختان موجود در شهر اصفهان را ۳.۵ میلیون اصله ذکر و اضافه کرد: این تعداد تا پایان سال به سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت افزایش می یابد.

به گقته مرتضایی نژاد ۶۴ هکتار دیم کاری از ابتدای سال انجام شد که بذرهای کاشته شده سبز شدند و تا ۲ سال آینده به کمربند شهر اضافه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: تاکید کردیم تا گونه‌های گیاهی استفاده شده مقاوم به خشکی، با سن بالاتر و ریشه پر باشد تا دوام و سازگاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به سنت و ترویج درختکاری همزمان با هفته درختکاری در اصفهان اظهارداشت: در سایت سازمان پارک‌ها و فضای سبز از هشتم تا ۱۲ اسفندماه ثبت نام نهال رایگان را اجرا کردیم که براساس تقاضای شهروندان نهال‌های مثمر از جمله به، خرمالو و نارنج انتخاب شدند و ۳۰ هزاراصله نهال در کلیه مناطق پی بینی شد.

مرتضایی نژاد ادامه داد: قرار بود همزمان با روز درختکاری توزیع رایگان نهال صورت بگیرد اما با شیوع ویروس کرونا تصمیم بر این شد تا در مناطق ۱۵ گانه توزیع نهال توسط مناطق انجام و درب منازل تحویل شهروندان شود.

وی با اشاره به دستورالعمل ضدعفونی سطح شهر با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: سطح معابر ضدعفونی شد اما چون محلول استفاده شده قلیایی بود اگر به درخت و بستر فضای سبز آسیب بزند دستورالعملی برای پیمانکاران ارسال شد تا بر روی سطح فضای سبز ضدعفونی انجام نشود که خوشبختانه با نظارت کنترل بر فضای سبز چنین مشکلی نداشتیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات ویژه برای نوروز ۹۹ تصریح کرد: اقدامات از پاییز امسال آغاز شد و علاوه بر گل آرایی و فضای سبز شهر به جداره اتوبان‌ها پرداختیم و در هفت منطقه که رینگ دوم و سوم را تشکیل می‌دهد فضای سبز بیشتری ایجاد کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش بارش‌ها برای آبیاری فضای سبز در تابستان چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: تمام تلاش ما طی ۲ سال گذشته ایجاد زیرساخت‌ها بوده که ایجاد زیرساخت فضای سسبز تامین آب آن است از این رو برنامه‌ای که پیش بینی کردیم بر مبنای تامین و خطوط انتقال آب بوده است.

مرتضایی نژاد خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ و نبود آب برای آبیاری فضای سبز به خوبی گذر کردیم اما براساس پیش بینی‌ها طی ۲ سال گذشته تدابیر متعددی انجام دشه است که مهم ترین آن خط انتقال آب و پساب در رینگ شمال و جنوب شهر است که بسیاری از مناطق شهر را پوشش می‌دهد و از طرح جامع فضای شهر و انتقال آب نشات گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار