مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون عملیات بیابان‌زدایی و مقابله با ریزگردها شامل نهالکاری، قلمه کاری، مالچ پاشی، مدیریت هرزآب و بذرپاشی و کاشت نهال در حدود ۳ هزار هکتار اراضی اصفهان انجام شد.
کد خبر: ۸۲۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 02 March 2020

محمدحسین شاملی افزود: عملیات نهالکاری در یک هزار، قلمه کاری بر روی مالچ در ۴۰۰، مالچ پاشی در ۸۰۰ و مدیریت هرزآب ها و بذرپاشی در ۷۰۰ هکتار اراضی استان بیشتر در مناطق شرقی انجام و همچنین ۱۲۵ هزار اصله نهال کاشته شد.

وی هزینه اجرای طرح‌های نامبرده را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این عملیات در قالب ۳۷ طرح در ۱۲ ماه اخیر در استان به اجرا در آمد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان اینکه ۱۶ کانون بحرانی فرسایش خاک در استان به مساحت بالغ بر یک‌ میلیون و ۹۲ هزار هکتار وجود دارد، اظهارداشت: جلوگیری از افزایش بیابان‌ها و کاهش ریزگردها از جمله اصلی‌ترین نیازهای منطق مرکزی کشور و بخصوص اصفهان به شمار می‌رود.

شاملی با اشاره به اجرای طرح‌های مرتبط با جنگل همزمان با بیابان‌زدایی تصریح کرد: امسال جنگل‌کاری با بذر در سه هزار و ۳۶۲ هکتار و جنگل‌کاری با بذر بصورت مشارکتی در ۲۸۵ هکتار و عملیلت نگهداری و ذخیره‌گاه جنگلی در هفت هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی مناطق استان انجام شد و در این راستا ۳۳۰ هزار اصله نهال هم در نقاط مختلف توزیع کردیم.

وی هزینه اجرای این طرح‌ها را افزون بر ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: ۲۴ فقره قرارداد گروه‌های گشت و مراقبت در سطح اصفهان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگلی با اعتباری بالغ بر حدود ۳۰ میلیارد ریال منعقد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به ضرورت ممیزی اراضی برای جلوگیری از تصرف‌های غیرقانونی و زیاده‌خواهی سودجویان گفت: در یک سال اخیر ۲۷۳ هزار هکتار از اراضی استان حدنگاری(کاداستر) و برای ۴۰۷ هزار هکتار از اراضی نیز سند مالکیت صادر شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار