دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی کشور و نماینده وزیر بهداشت؛
دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی کشور و نماینده وزیر بهداشت در قرارگاه مبارزه با کرونا گفت: میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور ۴.۱ درصد است که این نقطه بسیار مثبت و امیدوارکننده ای محسوب می شود.
کد خبر: ۸۲۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 02 March 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر علی دلپیشه  در نشست قرارگاه مدیریت بیماری کرونا استان ایلام اظهار داشت: تمام ظرفیت و توان دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه های نیروی انسانی، اعتبارات، زیرساخت ها و ... برای مدیریت بیماری کرونا به کار گرفته می شود همچنین از ظرفیت و توان فرمانداران در سطح شهرستان ها نیز برای مقابله با این بیماری به خوبی استفاده شود.

وی افزود: همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم وظیفه حفاظت از سلامت مردم را به عهده داریم و قصور و کوتاهی در این زمینه از سوی هیچ کسی پذیرفته نیست، بطور قطع کسانی که برای حفظ سلامت مردم از جان و دل مایه گذاشته اند در محضر خداوند اجر و پاداش اخروی خواهند داشت.

دلپیشه یادآور شد: برای نخستین بار است که یک رخداد بیولوژیک گسترده و ناشناس در کشور حادث شده و مدت مهمان بودن این ویروس در کشور مشخص نیست، مهمترین نکته قدرت انتشار ، سرایت پذیری و ناشناخته بودن آن است.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: کنترل مرزها، مدیریت اجتماعات و وضعیت توزیع اقلام بهداشتی در سطح کشور باید به خوبی انجام شود، تنها نکته مثبت و امیدوارکننده در مقابله با کرونا رعایت بهداشت فردی است که امیدواریم از شیوع آن جلوگیری کند.

دکتر دلپیشه افزود: پیک این بیماری در روزها و هفته های جاری است و امیدواریم بتوانیم آن را مدیریت کنیم چرا که استان ایلام در شرایط جنگ تحمیلی بالاترین سختی‌ها را به جان خرید و این مشکل و مخاطره را نیز به خوبی و بدون ضرر پشت سر خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه تلاش شبانه روزی و ۱۰ روزه انستیتو پاستور نمونه‌ای از تلاش‌های شایسته کارکنان حوزه سلامت است، یادآور شد: مردم بدون ترس از بیماری کرونا نکاتی پیشگیرانه را در پیش گیرند تا این بیماری در استان و کشور کنترل شود.

دلپیشه تاکید کرد: رستوران ها و سالن های غذاخوری باید بهداشت را رعایت کنند، از دست دادن و روبوسی و تجمع پرهیز شود، در ایام پیش رو و نزدیک شدن به سال جدید باید مراقب رفتن به مهمانی ها باشیم، سفرها به سایر نقاط کشور متوقف شود و رسانه ها در انتقال فرهنگ پیشگیرانه از ابتلا به بیماری کرونا مسوولان را یاری کنند.

وی تصریح کرد: اگر بیماری کنترل نشود می تواند تبعات جبران ناپذیری از جمله از به خطر افتادن سلامت مردم را به دنبال داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا اقدامات و خدمات شایسته‌ای داشته و نتیجه آن این است که استان ما نسبت به استان های دیگر وضعیت مطلوبی دارد.

دکتر محمد کریمیان افزود: اقدامات بهداشتی در مرز مهران برای جلوگیری از انتشار کرونا صورت گرفته و کارکنان بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) با ایثار و فداکاری در راه حفظ سلامت مردم خدمت می کنند و جهان جهادگونه عمل کردند.

وی اضافه کرد: با وجود اتحاد و یکپارچگی در دانشگاه علوم پزشکی تمام کارکنان از جمله بهورز، خانه بهداشت روستاییان، کارشناسان و مسوولان ستادی با تلاش خود شایسته بالاترین تقدیر است.

رییس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی کشور و نماینده وزیر بهداشت در قرارگاه مرکزی مبارزه با بیماری کرونا در کلان منطقه سه کشور با همراهی رییس دانشگاه علوم پزشکی، مسوول نهاد رهبری در دانشگاه، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه از بخش های بستری و اورژانس بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام بازدید کرد.

در بخش دیگری از این بازدید دکتر دلپیشه با اهداء لوح از خدمات پزشکان و پرسنل بیمارستان شهید مصطفی خمینی در عرصه خدمات رسانی به بیماران مشکوک به کرونا تقدیر نمود و آن را یک اقدام شجاعانه ایثارگرانه و دارای اجر و پاداش اخروی عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار