فوری و رسمی؛
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۹۷۸ تن افزایش یافت و شمار استان‌هایی که موارد قطعی ابتلا به ویروس در آن‌ها شناسایی شده به ۲۷ استان رسید.
کد خبر: ۸۲۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ 01 March 2020
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۹۷۸ تن افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۳۸۵ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

وی افزود: از این ۳۸۵ تن، ۱۷۰ تن استان تهران، ۳۰ تن استان قم، ۲۸ تن استان گیلان، ۴۴ تن استان مرکزی، ۱۳ تن استان اصفهان (مجموع موارد ابتلای قطعی در اصفهان و کاشان)، ۸ تن استان فارس، ۱۷ تن استان خراسان رضوی (هم شهر مشهد و هم سایر شهرهای استان)، ۲ تن استان کرمانشاه، ۸ تن استان لرستان، ۳ تن استان سمنان (شهرستان شاهرود و باقی شهرها)، ۱۱ تن استان مازندران، ۳ تن استان همدان، ۲ تن استان خراسان جنوبی، ۳۱ تن استان البرز، ۲ تن استان هرمزگان، ۹ تن استان خوزستان، یک تن استان سیستان و بلوچستان، یک تن استان ایلام و ۲ تن استان کرمان، هستند؛ بنابراین، آمار مبتلایان قطعی به کووید-۱۹ از ابتدا تا به امروز ۹۷۸ تن است.
آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۹۷۸ تن و جان باختگان به ۵۴ تن رسید/ کشف ۳۸۵ مورد جدید و تایید رسیدن بیماری به دو استان دیگر

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۵۴ تن رسیده است. همچنین تا به امروز در مجموع ۱۷۵ تن از افراد بستری شده بهبود یافته‌اند.

جهانپور در ادامه از افزایش شمار آزمایشگاه‌های دریافت تست به ۲۰ آزمایشگاه خبر داد و گفت: مهار بیماری ممکن نخواهد بود الا زمانی که هر خانه یک ستاد مبارزه با کرونا باشد و مردم شرایط را جدی بگیرند، پرهیز از سفرهای غیرضروری بین شهری و شهری را در دستور کار قرار دهند، برگزاری تجمعات را لغو کرده و از حضور در اجماعات بپرهیزند، به دیگران نیز آموزش و هشدار دهند و مواردی از این دست؛ تنها در این صورت می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

گفتنی است، بر مبنای گزارش‌های قبلی و تجمیع آن‌ها با گزارش امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، تا کنون ۲۵ استان کشورمان موارد قطعی ابتلا به ویروس شناسایی شده بود و حالا دو استان دیگر یعنی کرمان و خراسان جنوبی هم به این فهرست اضافه شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار