رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان: ویروس کرونا از طریق آبزیان و به طور خاص ماهی قرمز منتقل نمی شود.
کد خبر: ۸۲۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 29 February 2020

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه ویروس کرونا از راه تنفس منتقل می شود. گفت: آبزیان و ماهیان قرمز ناقل ویروس کرونا نیستند.

علیرضا مروجی افزود: به دنبال انتشار خبری مبنی بر واردات ماهی قرمز آلوده به ویروس کرونا از چین در فضای مجازی و با توجه به در پیش بودن عید نوروز نگرانی افکار عمومی را به دنبال داشت.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به قدمت 200 ساله پرورش ماهی قرمز سفره هفت سین در کاشان گفت: سالانه 40 میلیون قطعه در 550 واحد پرورش ماهی زینتی کاشان پرورش داده می شود.

مجید احمدی مقدم با بیان اینکه واحدهای تولید و پرورش ماهی در کاشان علاوه بر تامین ماهی قرمز کشور سالانه 150 هزار قطعه نیز به کشورهای همجوار صادر می کنندگفت: تولید ماهی قرمز در کاشان موجب اشتغال دو هزار نفر و در آمد سالانه 40 میلیارد تومانی برای واحدهای تولید و پرورش ماهی زینتی در کاشان شده است.

وی با اشاره به اینکه مولدان ماهی در کاشان بومی بوده و هیچگونه وارداتی در دهه های اخیر نداشتیم گفت: تمام واحدهای پرورش ماهی زینتی در کاشان با مجوزهای بهداشتی و بازدیدهای مداوم دامپزشکی و مراکز بهداشت شهرستان فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار