ماشین سازی تبریز - نساجی مازندران
هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال از امروز در سکوت ورزشگاه‌ها آغاز می‌شود و تیم‌های پرسپولیس و استقلال در اولین روز این هفته به مصاف حریفان خود می‌روند.
کد خبر: ۸۲۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۹ 27 February 2020

 هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال امروز (پنجشنبه) با برگزاری 5 دیدار آغاز خواهد شد که در مهمترین بازی‌ها تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان در دربی اصفهان و پرسپولیس و شهر خودرو نیز در جدال مدعیان به مصاف هم می‌روند.

نکته‌ای که شاید مهمتر از بُعد فنی این مسابقات احساس شود, عدم حضور تماشاگران در تمام مسابقات است که به دلیل مبارزه با شیوع بیماری کروناست. اتفاقی که در هفته بیستم لیگ در دو بازی برگزار شده رخ داد. در این بین برخی مربیان و باشگاه‌ها با برگزاری مسابقات -حتی بدون تماشاگران- هم اعتراض داشته‌ و معتقد بوده‌اند که برای حفظ سلامتی بازیکنان و عوامل اجرایی باید این دیدار‌ها لغو شوند.

ماشین سازی تبریز - نساجی مازندران

ماشین‌سازی در حالی به مصاف نساجی می‌رود که در نیم فصل دوم شرایط خوبی را سپری نکرده و هم‌اکنون با 24 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد. این تیم هفته پیش با شکست 3 بر یک مقابل تیم انتهای جدولی شهرداری شاهین بوشهر مواجه شده تا پیش‌بینی کرد که شرایط چندان خوبی برای ادامه رقابت‌ها نیز نداشته باشد. این وضعیت شاید باعث شود با عدم نتیجه‌گیری در این بازی مسئولان ماشین‌سازی به فکر تغییر و تحول در تیم‌شان بیفتند. سبز‌پوشان تبریزی در این بازی عزیز معبودی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.

در آن سوی میدان نساجی با یک تغییر بزرگ در هفته بیست‌و‌یکم دیده می‌شود. این تیم بعد از کناره‌گیری رضا مهاجری, حالا محمود فکری را روی نیمکتش می‌بیند. فکری امروز برای اولین بار طعم سرمربیگری در لیگ برتر را می‌چشد و به دنبال این است تا شروعی محکم داشته باشد. نساجی هفته گذشته مقابل پارس جنوبی به تساوی بدون گل رسیده تا حالا هواداران این تیم چیزی به جز برد از قرمزپوشان شهر خسته انتظار نداشته باشند. در بازی رفت دو تیم در قائمشهر تساوی بدون گل رقم خورده است.

فولاد خوزستان - شاهین شهرداری بوشهر

فولاد با هدایت جواد نکونام نیم فصل دوم لیگ برتر را خیلی خوب آغاز کرده است. این تیم ابتدا شهر خودروِ مدعی را با دو گل شکست داد و بعد از آن در هفته پیش پیکان را در تهران با نتیجه 2 بر یک مغلوب کرد تا نشان دهد که می‌تواند به عنوان یک تیم مدعی- حداقل برای کسب سهیمه آسیایی- روی آن حساب کرد. فولادی‌ها هم‌اکنون با 30 امتیاز و یک بازی کمتر در رده ششم جدول ایستاده و این فرصت را دارند تا خود را با برتری در بازی امروز به تیم‌های بالاتر نزدیک‌تر کنند.

شاهین شهرداری بوشهر که در نیم فصل دوم نتیجه‌ای جز پیروزی نداشته, حالا کار سختی در فولاد‌آره‌نا دارد. شاهین با کریستیچوویچ احیا شده و به 3 برد پیاپی مقابل تیم‌های پیکان, نساجی و ماشین‌سازی رسیده است. وضعیت خوب دو تیم در هفته‌های اخیر نوید بازی زیبایی را می‌دهد. شاهین با 16 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد. در بازی رفت دو تیم فولاد با یک گل پیروز شده است.

گل‌گهر سیرجان - استقلال

استقلالی‌ها در حالی باید در سیرجان پا به میدان رقابت بگذارند که رقابتی دیگر در خارج از مستطیل سبز و در حیطه مدیران این باشگاه آغاز شده است. عبدالرضا موسوی, اسماعیل خلیل‌زاده و علی فتح‌الله‌زاده این‌روز‌ها درگیر مشخص کردن مدیرعامل هستند که در این بین اختلافات شدید بین آنها علنی شده و این جریان به تیم و فرهاد مجیدی نیز کشیده است. با این حال اما استقلال در ادامه روز‌های خوبش در لیگ برتر, به نظر می‌رسد برای بازی مقابل گل‌گهر نیز شرایط خوبی داشته باشد, هرچند این باشگاه با برگزاری این بازی به دلیل شیوع بیماری کرونا شدیداً مخالف بوده است.

استقلال که هفته گذشته ذوب‌آهن را با نتیجه دو بر یک در ورزشگاه آزادی از پیش‌رو برداشته, هم‌اکنون با یک بازی کمتر 36 امتیازی است و می‌تواند حتی برای گرفتن جای تراکتور در رده دوم اقدام کند. استقلالی‌ها البته شیخ دیاباته و سیاوش یزدانی را به دلیل مصدومیت و علی دشتی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. البته مصدومیت مهدی قائدی هم به طور کامل تمام شده و این بازیکن می‌تواند تیمش را از ابتدا در این بازی یاری کند. استقلالی‌ها در دو روز گذشته به دلیل مشکلات نداشتن زمین تمرین تاکتیکی برگزار نکرده‌ و تنها یک جلسه را در سالن وزنه سپری کرده‌اند.

گل‌گهر همانند شاهین -دیگر تیم ته جدولی نیم فصل اول- شرایط خوبی را در هفته‌های اخیر سپری کرده‌اند و استقلالی‌ها باید خودشان را برای کار سختی که در سیرجان در پیش دارند به خوبی آماده کنند. گل‌گهر هفته گذشته در آبادان دو بر یک صنعت نفت را شکست دهد. شاگردان مجید جلالی البته در دو هفته قبل از آن مقابل پارس جنوبی و تراکتور هم به مساوی رسیده‌اند. یکی دیگر جذابیت‌های این دیدار مصاف گادوین منشا با تیم سابقش است. بازی رفت دو تیم با برتری دو بر یک استقلال در ورزشگاه آزادی همراه بود.

ذوب آهن- سپاهان

ذوب آهن اصفهان بعد از میودراگ رادولوویچ نیز آن‌طور که باید و شاید نتوانسته در مسیر موفقیت قرار بگیرد و نتایج مد نظر مسئولان این باشگاه را کسب کند. ذوبی‌‌ها هفته گذشته درگیر حاشیه‌ بودند, جایی که سرمربی این تیم در مصاحبه‌ای شروع به انتقاد از سطح فنی بازیکنانش کرد, تا جایی که برخی بازیکنان مانند دانیال اسماعیلی‌فر به این اظهارات اعتراض کردند و پاسخ او را دادند. به هر حال ذوبی‌ها با شکست هفته پیش در تهران مقابل استقلال حالا یک دیدار حساس دیگر را با یک تیم مدعی دیگر پیش‌رو دارند, دیداری که دربی اصفهان بوده و همیشه از سطح فنی و جذابیت‌های بالایی برخوردار بوده است.

سپاهان اما بعد از هزار و یک حاشیه‌ای که در بازی برگزار نشده‌اش در هفته پیش مقابل پرسپولیس داشته حالا می‌تواند با برد در دربی اصفهان تا حدی به آرامش ذهنی دست پیدا کند. سپاهان که هفته گذشته به دلیل عدم حضور تماشاگرانش در ورزشگاه در ال‌کلاسیکو ایران شرکت نکرد, حالا باید باز هم با دوری از هوادارنش در اصفهان بازی کند. این در حالی است که هنوز وضعیت کی‌روش استنلی برای حضور در این بازی به طور کامل مشخص نیست. سپاهان هم‌اکنون 36 امتیازی و در رده چهارم جدول قرار دارد و برای اینکه خود را در جمع مدعیان حفظ کند, محکوم به پیروزی مقابل رقیب دیرینه‌اش است.

پرسپولیس - شهرخودرو

آخرین دیدار امروز, حساس‌ترین دیدار هفته است جایی که دو مدعی قهرمانی باید مقابل هم در یک دیدار 6 امتیازی صف‌آرایی کنند. هر دو تیم جزو نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند و همین موضوع نشان از سطح فنی بالای این بازی دارد. پرسپولیس هفته گذشته اتفاقات دیدار با سپاهان را پشت سر گذاشته و حالا با توجه به عدم برگزاری آن بازی با استراحتی کافی و احتمالاً بدن‌هایی آماده در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رود. نکته دیگر این بازی رویارویی یحیی گل‌محمدی با تیم سابقش است که نمی‌تواند خالی از حساسیت باشد.

پرسپولیس هم‌اکنون با 41 امتیاز و یک بازی کمتر به تنهایی در صدر جدول قرار دارد تا مدافع عنوان قهرمانی, اصلی‌ترین مدعی کسب این عنوان باشد. شهر خودرو اما شرایط متفاوتی بعد از جدایی یحیی دارد. این تیم در آسیا به خوبی نتیجه نگرفته و در لیگ هم با شکست 2 بر صفر مقابل فولاد روبه‌رو شده است, هرچند شاگردان مجتبی سرآسیایی هفته گذشته در مشهد نفت مسجدسلیمان را با شکست 2 بر یک بدرقه کرده است. شهر خودرو 35 امتیازی و در رده پنجم جدول قرار دارد.

دیدار رفت دو تیم در مشهد با پیروزی یک بر صفر شهر خودرو همراه بوده. پرسپولیس اگر در بازی امروز پیروز شود انتقام بازی رفت را گرفته و در این حالت گل‌محمدی تنها برنده هر دو بازی رفت و برگشت به حساب می‌آید. در واقع یحیی امروز به دنبال انتقام از تیمی است که با سرمربیگری خودش، پرسپولیس را شکست داده بود!

 فرتاک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار