مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تمامی بیمارستان‌های استان در حال آماده‌باش هستند و تاکنون هیچ مورد قطعی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۲۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 20 February 2020

آرش نجیمی با بیان اینکه جلسه ای با حضور مدیریت بحران استانداری و پدافند عامل در راستای بررسی برنامه های پیشگیرانه و مقابله از سرایت این ویروس در استان برگزار و اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته گفت: این بیماری قدرت سرایت زیادی دارد اما میزان کشندگی و مرگ میر بیماری در حدی که بین مردم تصور می‌شود نیست و مردم نباید تا این اندازه ترس و واهمه از کرونا داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مراجعه سریع به پزشک درصورت احساس ابتلا به سرماخوردگی و استراحت کامل و نوشیدن مایعات را از دیگر راه های پیشگیری از وخیم شدن بیماری برشمرد و گفت: علایم اولیه این بیماری شباهت‌های بسیاری به سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد در صورتی که یکی از اعضای خانواده و نزدیکان آنها به سرماخوردگی و یا هرنوع بیماری با علایم شبیه به کرونا مواجه می‌شود تا حدامکان از رفت و آمد خودداری و درصورت مراقبت از فرد بیمار از ماسک استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار