استاندار اصفهان گفت : با توجه به شرایط اقلیمی خاص جغرافیایی این استان صنایع سبز مورد توجه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۲۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ 15 February 2020

عباس رضایی در حاشیه برگزاری سیزدهمین شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه در این جلسه فعالیت‌ها و کمکهایی اداره‌کل صنایع به واحدهای تولیدی و صنعتی مورد بحث قرار گرفت، افزود: خوشبختانه این جلسه دستاوردهای خوبی به همراه داشت.
وی با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی استان اظهارداشت: متاسفانه استان چند سالی است که با شرایط سخت کم آبی مواجه است و امسال با این شرایط ادامه داد و لذا در جلسه امروز مصوب شد در صورت توسعه صنعتی، صنایع سبز در اولویت قرار گیرد.
استاندار اصفهان ادامه داد: اما اینکه منظور از صنایع سبز چیست و همچنین جایگاه استقرار این صنایع چگونه و در کجا صورت گیرد، مباحث زیادی صورت گرفت و
در این جلسه قرار شد اول منظور از صنایع سبز مشخص شود و نحوه جانمایی آن بر اساس همایش سرزمینی مشخص شود.
رضایی تاکید کرد: همچنین مقرر شد صرفا بر صنایعی مانند صنعت IT که هیچ گونه آلایندگی برای استان ندارد، کار شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: قرار شد هوشمندانه، با ظرافت و بر اساس مطالعات علمی و کارشناسی و متناسب با آمایش سرزمینی و همچنین با جلب نظر دستگاهای اجرایی ذی ربط از جمله محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و هواشناسی که سلامت جامعه به این  دستگاهها مرتبط می‌شود، جایگاه استقرار این صنایع مشخص شود.
وی تصریح کرد: تلاش استان بر این است که با تدبیر هوشمندانه،  وضعیت کنونی بدتر نشود و زمینه برای حضور  سرمایه گذاران در حوزه صنایع سبز در جایگاههای خاص فراهم شود.
رضایی تاکید کرد: چون قرار نیست همه پنج میلیون ساکن استان اصفهان در یک محدوده  پنج درصدی از استان مستقر شوند.
وی به دیگر مصوبات این جلسه اشاره  و اضافه کرد: مقرر شد ۳۰ هزار بافنده فرش و قالی برای تمدید بیمه های تامین اجتماعی خود به جای مراجعه به اداره کل صنعت، معدن و تجارت به اتحادیه های مربوطه مراجعه کنند و با این کار ضمن حذف کم کردن نقش دولت،کار به مردم سپرده و به تعاونی ها بیشتر بها داده  شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات این جلسه بازتر شدن دست ستادهای تسهیل استان است، ادامه داد: با توجه به مصوباتی که در شورای عالی پول و اعتبار کشور صورت گرفت در این جلسه مقرر شد بخشی از مصوباتی که زمان آن گذشته بود تا پایان سال آینده تسری و تعمیم داده شود.
وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه گذشته سال جاری تاکنون ۱۳ جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استان برگزار شد که تا پایان سال به ۱۴ نشست خواهد رسید که نشان توجه استان به رفع مسائل و مشکلات بخش خصوصی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار