معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: میزان بارش‌ها از ابتدای پاییز تاکنون در سرشاخه‌های رودخانه زاینده‌رود نسبت به سال قبل 56 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۲۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 14 February 2020

حسن ساسانی میزان بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری(مهر ۹۸) تا امروز را ۵۱۱ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این مقدار برای سال قبل یک هزار و ۱۵۷ میلی‌متر ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه آمار فوق در مقایسه با متوسط بلند مدت(دوره ۴۴ ساله) ۳۶ درصد کاهش داشته، اضافه کرد: مقدار بارش‌ها برای متوسط بلند مدت ۷۹۴ میلی‌متر بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مقدار بارش‌ها در اسفند امسال و فروردین سال آینده کمتر از نُرمال خواهد بود، تاکید کرد:  حجم فعلی سد زاینده‌رود در کنار افت چشمگیر ذخیره چاه‌ها، حاکیست که در وضعیت نامناسبی قرار داریم و که بی‌شک در صورت عدم بارش مناسب در ماه‌های آینده و عدم صرفه جویی در همه بخش ها، سبب مشکل جدی در تامین آب طی سال ۹۹ خواهد شد.

ساسانی مقدار آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود را ۳۰۲ میلیون متر مکعب یعنی حدود ۲۲ درصد از کل ظرفیت این سد اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به ارایه نوبت دوم آبیاری به کشاورزان اصفهان در اسفند امسال، میزان ذخیره به شدت کمتر می‌شود و  موجودی آب استان اصفهان را نامناسب‌تر خواهد کرد، لذا مصرف بهینه مایه حیات را باید جدی گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار