متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار در کرمانشاه گفت: الان نشانه‌هایی از کاهش ابتلا به بیماری ویروس کرونا وجود دارد هرچند مرگ و میر افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۲۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 13 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،علی‌رضا جهانبخش ، در خصوص بیماری ویروس کرونا، اظهار داشت: دوره کمون این بیماری طولانی است و همین عامل انتقال و انتشار ویروس می‌شود، فرد قبل از اینکه بداند خود مبتلا است دیگران را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد و مبتلا می‌کند.

وی با بیان اینکه بیماری ویروس کرونا به سه‌گونه است، گفت: این بیمار یا به‌صورت بی‌علامت و یا به شکل خفیفی همانند آنفولانزا خود را نشان می‌دهد و یا به صورت نوع شدید همچون ذات‌الریه ارگان‌های دستگاه گوارش و تنفسی را درگیر می‌کند که به دنبال آن نارسایی تنفسی و نارسایی کلیوی و مرگ ایجاد می‌شود.

متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار در کرمانشاه ادامه داد: منطقه ما معتدله است و ما الان در موج دوم آنفولانزا هستیم اگر این بیماری وارد شود تشخیص آن قدری از آنفلوآنزا مشکل است.

وی در رابطه با درمان ویروس کرونا، تصریح کرد: اصولا در طب عفونی، میکروب‌ها، انگل‌ها و قارچ‌ها نسبت به ویروس‌ها درمان پذیرتر هستند، چرا که ویروس‌ها تنوع خیلی زیادی دارند و معدود ویروس‌ها قابل درمان هستند.

جهانبخش خاطرنشان کرد: درمان خاصی تا به امروز برای آن پیدا نشده است از 2 داروی ویروسی معمول (آنفلونزا و اچ.ای.وی) استفاده می‌کنند، اما دارویی که برای این بیماری موثر باشد وجود ندارد، علی‌رغم تلاش‌ها بسیار هنوز موفق به ساخت واکسنی برای آن نشده‌اند.

وی یادآور شد: فعلا درمان این بیماری به‌صورت حمایتی، علامتی و عوارضی است یعنی به بیمار فرصتی برای بازتوانی می‌دهند تا عارضه آن کمتر موجب مرگ و میر شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه فعلا مورد مثبت و ثابت شده‌ای در ایران گزارش نشده است، گفت: رصدها همچنان ادامه دارد و 2 مرکز در کشور برای شناسایی این ویروس معرفی شده که نمونه‌های مشکوک در آن‌‌جا با ابزار تشخیصی، بیشتر بررسی می‌شوند.

وی همچنین به آمادگی مراکز درمانی در کشور اشاره و بیان کرد: یک تئوری داریم که با گرم‌تر شدن هوا سیر بیماری ویروس کرونا متوقف شود، الان نشانه‌هایی از کاهش ابتلا وجود دارد هرچند مرگ و میر افزایش یافته است.

جهانبخش از مردم خواست مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را محدود کنند چون که عوارض و مقاومت میکروبی را سخت‌تر می‌کند و همچنین ضمن شست‌شوی مدام دست‌ها و رعایت توصیه‌های بهداشتی، از تغذیه سالم بدور از استرس، سبزیجات و آنتی‌اکسیدان مختلف سود ببرند تا سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار