رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر خبر داد:
این سامانه راه اندازی شد تا مردم بتوانند اطلاعات شاخص آلودگی هوای نزدیک محل زندگی خودشان و یا آلودگی ایجاد شده در صنایع گوناگون را مشاهده کنند.
کد خبر: ۸۲۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ 13 February 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، محمد انور هاشم زهی رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: آلاینده های ناشی از حمل و نقل و صنایع، حرکت شن های روان براثر خشکی تالاب های منطقه از عوامل مهم ایجاد آلودگی هوا در محیط های شهری و صنعتی هستند که سلامتی مردم را به خطر انداخته است به همین منظور ایستگاه‌ها و سامانه های پایش لحظه ای و کیفی آلودگی هوا جهت اعلام وضعیت لحظه‌ای کیفیت هوای مناطق مختلف راه اندازی شده و این امر امکان آن را فراهم می سازد تا مردم بتوانند اطلاعات شاخص آلودگی هوای نزدیک محل زندگی خودشان و یا آلودگی ایجاد شده در صنایع گوناگون را مشاهده کنند.

هاشم زهی افزود: به دليل ضرورت جلوگيري و كاهش خطر هاي ناشـي از آلودگي هوا، آگاهي مناسب از جوانب مختلف اين مسئله از اهميت بسزائي برخوردار است. داده هـاي کیفی هوا كه به كمك ايستگاه هاي سنجش آلاينده ها تهيه مي شوند براي انجام مطالعات و تصميم گيري در مورد كاهش و كنترل آلودگی هوا بعنوان عنصر كليدي به حساب مي آيند.

به همین دليل احداث ايستگاههاي جديد و جانمايي دقيق آنها اهميت چشمگيري دارد از اینرو ایستگاه سنجش آلاینده های هوا همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان ایرانشهر راه‌اندازی شد. جانمایی این ایستگاه به نحوی انتخاب شده که مناطق در معرض گرد و غبار بتوانند از آن بهره‌مند شوند. این ایستگاه با قابلیت سنجش غلظت آلودگی‌ هوا و صنعت بصورت لحظه ای، قابلیت اندازه گیری پارامترهای شاخص هوا را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار