مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می‌رود امروز چهارشنبه 23 بهمن سرعت وزش باد با احتمال وقوع توفان گرد و خاک به ۹۰ کیلومتر بر ساعت روی دهد.
کد خبر: ۸۲۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷ 12 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان محسن حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی سرعت وزش باد سه‌شنبه شب و روز چهارشنبه به اوج خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و غربی ۴۰ تا ۷۰ و مناطق شمالی و زاهدان ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد،افزود: انتظار می‌رود در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان نیز وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت روی دهد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، مواج شدن دریای عمان و احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت و تاسیسات از جمله پیامدهای این باد شدید است.

وی افزود: با توجه به سرعت وزش باد، در نقاط مستعد احتمال وقوع توفان گرد و خاک و اختلال در ترددهای جاده‌ای، ریلی و هوایی وجود دارد.

حیدری ادامه داد: توصیه می‌شود اقدامات لازم برای کاهش خسارت ناشی از وزش باد اتخاذ شود. همچنین در ترددهای جاده‌ای بویژه تردد در محورهای زاهدان – نصرت آباد – بم و بم – ایرانشهر احتیاط شود.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین با توجه به احتمال برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرارگیری در فضای باز خودداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار