مهدی جمال:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، گفت: اعتبارات عمرانی این اداره کل هفت میلیارد ریال است که میزان قابل توجهی با توجه به داشته‌های استان نیست.
کد خبر: ۸۲۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۶ 11 February 2020

نتیجه تصویری برای مهدی جمال

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه همزمان با غروب دوشنبه به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به اعتبارات هفت میلیارد ریالی عمرانی این اداره کل، بیان کرد: اعتبارات ملی برای نگهداری و مرمت آثار باستانی خوشبختانه قابل توجه هستند و می‌توانند در بخش‌های مختلف به ما کمک‌های شایانی کنند.

وی موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر جاده ابریشم و داشته‌های استان در زمینه‌های مختلف گردشگری را در زمره ظرفیت‌های خوب استان دانست و تصریح کرد: برنامه‌های خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان اجرا شده که ترجمه دو زبانه سایت میراث فرهنگی برای آشنایی گردشگران خارجی با ظرفیت‌های دیدنی استان یکی از این اقدامات است.

مهدی جمال در بیان مثالی از تخصیص این اعتبارات ملی، بیان کرد: استان سمنان ۲۷ کاروانسرای ارزشمند دارد که هرچند فقط سه مورد از آنها در اختیار میراث فرهنگی است اما شاهد اختصاص ۲۰ میلیارد اعتبار ملی برای مرمت و احیای آنها هستیم که لازمه بهره‌گیری کافی و وافی از آنها تعامل و همراهی خوب دیگر دستگاه‌هایی است که این کاروانسراها را در تملک دارند.

جمال همچنین با اشاره به ساخت موزه بزرگ سمنان تا سال ۱۴۰۰، بیان کرد: چهار میلیارد تومان از سوی دولت برای این طرح در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم شاهد بهره برداری این ظرفیت خوب در سمنان باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار