مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری همایش ملی "بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی" خبر داد و گفت: این همایش ملی روز ۲۴ بهمن‌ماه با سخنرانی وزیر ارشاد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۲۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲ 10 February 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ دکتر علی‌اصغر ثنایی در نشست خبری همایش ملی "بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد با اشاره به اهمیت تبیین بیانیه گام دوم اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم تعریف‌شده است که برگزاری این همایش یکی از آن برنامه‌ها است.

همایش ملی بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی در قم

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تذکر از نداشتن نگاه غیرعلمی و سطحی به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: باید نگاه علمی به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب داشته تا نخستین گام یعنی گفتمان سازی به‌صورت درستی برای مخاطبان جوان انجام شود.

وی محورهای این همایش را 4 محور اصلی بیان کرد و گفت: نخستین محور این همایش تبیین بیانیه گام دوم با رویکرد تمدن سازی است، محور دوم بررسی چیستی و چرایی تحقق بیانیه گام برای نسل جوان و تبیین ارتباط آن با اسناد بالادستی و چشم‌انداز کشور است.

دبیر جشنواره ملی "بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" ادامه داد: سومین محوری که در این همایش ملی موردبررسی قرار می‌گیرد تحلیل و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزیابی وضعیت کنونی کشور است و چهارمین محور نیز نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

وی تأکید همایش را برای ارائه دستاوردهای این همایش برای نسل جوان دانست و تصریح کرد: در حاشیه همایش ملی "بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" کمیسیون‌های تخصصی برای نقد و بررسی مقالات ارائه‌شده، برگزار می‌شود و تأکید همایش کاربردی بودن دستاوردهای همایش است.

دکتر ثنایی تعداد مقالات پذیرفته‌شده در همایش را 76 مقاله اعلام و خاطرنشان کرد: از خردادماه تا دی‌ماه بیش از 3 هزار و 500 صفحه کار علمی انجام‌شده و در قالب 6 جلد کتاب به چاپ رسیده و در روز افتتاحیه همایش ملی "بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" رونمایی می‌شود.

وی از برگزاری 30 نشست خبری در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد و بیان کرد: در خصوص محورهای مختلف همایش ملی "بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی" مصاحبه‌های تخصصی نیز برگزارشده که بخشی از 6 جلد کتاب منتشرشده را در برمی‌گیرد.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم زمان برگزاری همایش را پنجشنبه 24 بهمن‌ماه اعلام و خاطرنشان کرد: این همایش ملی در سالن همایش‌های غدیر در 24 بهمن‌ماه با سخنرانی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود.

وی زمان برگزاری اختتامیه همایش را عصر همان روز اعلام و بیان کرد: سخنران مراسم اختتامیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از 6 مجلد مقالات منتشرشده نیز رونمایی می‌شود.

ثنایی ادامه داد: علاقه‌مندان حضور در همایش ملی "بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی" می‌توانند از طریق سایت www.gaam.dte.ir ثبت‌نام کرده و در پایان گواهینامه دریافت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار