وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هیچ گلوگاه و مانعی در بخش آماده‌سازی و بازآمدسازی (اورهال) بالگردها در کشور نداریم و تاکنون با تمام توان و بدون هیچ وابستگی، پیش‌روندگی خود را ادامه داده ایم.
کد خبر: ۸۲۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 09 February 2020

امیر سرتیپ امیر حاتمی روز یکشنبه در مراسم تحویل ده‌ها فروند بالگرد بازآمدسازی شده به نیروی زمینی ارتش در اصفهان، با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه صنعت هوایی کشور در نیروهای مسلح  به طور گسترده تقویت و شبکه‌سازی شده است، گفت: بازآمد سازی بالگردها و هواپیماها فرایند پیچیده‌ای است که در انحصار تنها چند کشور قرار دارد و موفقیت فرزندان این سرزمین در این امر مهم، گامی اساسی است که  توسط متخصصان فجر آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در شرکت پنها با استواری و صلابت برداشته شد.

وزیر دفاع ادامه داد: این بالگردهای باز آمد شده (اورهال) موجب افزایش قدرت رزمی، تهاجمی و پشتیبانی نیروهای مسلح، جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور و کاهش هزینه‌ها به میزان بیش از ۵۰ درصد نسبت به قیمت‌های جهانی و بهره‌گیری حداکثری از شرکت‌های دانش بنیان داخلی شد.

وی با بازدید از نمایش قدرت بالگردی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان تاکید کرد: رشادت‌ها و جانفشانی های خلبانان تیز پرواز هوانیروز در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن چون نگینی درخشان در کارنامه پر افتخار این مجموعه پر افتخار می‌درخشد و ملت بزرگ ایران اسلامی همواره قدردان ایثارگری آنان بودند.

امیر حاتمی تاکید کرد: دست اندرکاران صنعت دفاعی با توکل بر خداوند متعال و تدابیر فرمانده معظم کل قوا، حمایت های دولت خدمتگزار و با تکیه بر ظرفیت، توان و امکانات داخلی موفق شدند با وجود تهدیدهای همه جانبه و جنگ تمام عیار اقتصادی، قطعات مورد نیاز و با فناوری بالا ( هایتک ) بالگردهای زمین‌گیر نیروهای مسلح را طراحی و تولید کرده و به موقع تحویل یگان های هوانیروز دهند.  

وزیر دفاع گفت: این موفقیت‌های بزرگ و  دستاوردهای درخشان محصول انقلابی است که خودباوری و تکیه بر استعداد و توان داخلی را در این کشور نهادینه کرد و نشان داد با قطع وابستگی از غرب و شرق می شود با تکیه بر جوانان ایران اسلامی بر قله های اقتدار ایستاد.

امیر سرتیپ حاتمی با قدردانی از نقش ارزنده شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران ( پنها ) خاطرنشان کرد: این دستاوردها محصول کار، مدیریت جهادی و همت بلند دانشمندان و متخصصان گمنامی  است که با الهام و تمسک به ارزش های انقلاب اسلامی و تجربه های هشت سال دفاع مقدس هر روز برگ زرینی از افتخار و سرافرازی را برای ایران اسلامی رقم می زنند.

وزیر دفاع ادامه داد: متخصصان صنعت هوایی وزارت دفاع در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد های ایران( پنها) با تلاش شبانه روزی و مشارکت با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان، توانستند با دستیابی به فناوری های پیچیده بالگرد، بار دیگر توانمندی خود را در دستیابی به هرآنچه مورد نیاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است، به اثبات رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار